به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

کم مصرف‌تر شدن محصولات HPE تا سال 2025

کم مصرف‌تر شدن محصولات HPE

هفته گذشته HPE اعلام کرد تا سال 2025 مصرف انرژی محصولات خود را تا 30 برابر بهبود می‌بخشد. برای پیگیری چگونگی این برنامه، با ما همراه باشید.

هفته گذشته HPE اعلام کرد تا سال 2025 مصرف انرژی محصولات خود را تا 30 برابر بهبود می‌بخشد. نه تنها کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن در تمامی محصولات HPE از سرور گرفته تا دستگاه‌های شبکه کاهش خواهد یافت، بلکه هزینه عملیاتی مشتریان نیز کاهش می‌یابد. این شرکت می‌تواند با بهینه کردن مصرف انرژی، تاثیر خود و مشتریان خود بر محیط زیست را کمتر کند (این تاثیر مربوط به آب و کربن می‌شود).

از آنجایی که رشد منابع محاسبات، رشدی تصاعدی است هزینه تامین انرژی و خنک کردن دیتاسنترها چالشی روزافزون برای اقتصاد سازمان‌ها به حساب می‌آید. مصرف برق در دیتاسنترهای ایالات متحده در مقایسه با دیگر نقاط جهان بسیار جالب توجه هستند. این دیتاسنترها در سال 2014 حدود 70 میلیارد کیلووات در ساعت مصرف داشته‌اند یعنی 2 درصد مصرف انرژی در کل ایالات متحده درحالیکه مصرف خانگی برابر 6.4 میلیون بوده است. از سال 2010 تا سال 2 014 مصرف انرژی دیتاسنترها 4 درصد افزایش داشته، همچنین طی 5 سال گذشته نیز افزایش 24 درصدی را دارا بوده است.

کم مصرف‌تر شدن محصولات HPE
بهینه‌سازی مصرف انرژی در محصولات IT، مورد توجه تمامی تولیدکنندگان عرصه فناوری

تمامی تولیدکنندگان IT، در تلاشند تا مصرف انرژی در محصولاتشان را بهبود بخشند تا در نتیجه‌ی آن هزینه‌های انرژی نیز کاهش یابد. در ده سال گذشته، تولیدگنندگان عرصه فناوری، سیستم‌های خود را کم مصرف‌تر کرده‌اند. HPE در 5 سال گذشته توانسته تا 68 درصد مصرف انرژی در سرورها و انتشار کربن به ازای هر واحد را کاهش دهد که مهمترین محصول در این زمینه سرور کم مصرف Moonshot است که در آن از مولفه‌های کم‌مصرف مانند چیپ کم‌مصرف اینتل، AMD و ARM استفاده شده است.

کم مصرف‌تر شدن محصولات HPE
بهینه‌سازی مصرف انرژی در محصولات HPE، 30 برابر می‌شود

انتظار می‌رود بهینه‌سازی مصرف انرژی که در سال گذشته حدود 2 درصد بوده است، تا سال 2019 به 11 درصد افزایش یابد؛ یعنی 40 تراوات انرژی و بیش از 30 میلیون تن تولید کربن ذخیره می‌شود.

در صورت تحقق این بهینه‌سازی، هزینه مصرف انرژی برای مشتریان نیز تا 3.8 میلیارد دلار کاهش می‌یابد. اگر سرورهای قدیمی با سرورهای مدرن و بهینه شده جایگزین شوند، در طول 5 سال، 120 تراوات برق، 12 میلیارد دلار مصرف برق داخلی صرفه‌جویی می‌شود.

منبع: eWeek.com

خرید سرور با بهترین قیمت و گارانتی طلایی فالنیک
فالنیک با دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، خرید سرور را با گارانتی طلایی، سرویس دوره ای و مشاوره خرید رایگان ارائه می‌کند. شماره تماس مشاوره و اطلاع از قیمت سرور: 02154591914
خرید سرور
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا