به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

HPE Astra، بزرگترین ابرکامپیوتر نظامی جهان

اچ پی بزرگترین ابر‌کامپیوتر نظامی جهان به نام HPE Astra را تولید کرد، که علاوه بر آنکه به عنوان پردازشگر و شبیه‌ساز سازمان امنیت ملی هسته‌ای شناخته شده، به آسانی پردازش‌های سنگین را انجام می‌دهد.

ابر‌‌کامپیوتر HPE Astra، شامل پردازنده‌های ARM و 2592 سرور دو پردازنده‌ای به همراه 145 هزار هسته و بیش از 27 هزار پردازنده گرافیکی NVIDIA Tesla V100 است و همچنین، پردازنده‌های ۲۸ هسته‌ای آن از 8 كانال حافظه استفاده می‌کنند. در حالیكه این رقم در تراشه‌های دیگر ۶ كانال است.

اچ پی با همکاری با اداره‌ی سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا (NNSA)، ابر‌‌کامپیوتر HPE Astra را تولید کرد که به عنوان پردازشگر و شبیه‌ساز سازمان امنیت ملی هسته‌ای استفاده می‌شود.

سرعت عملکرد ابری ابر‌‌کامپیوتر HPE Astra 2.3 پتافلاپ (10 به توان 15) بر ثانیه است و نسبت به مدل‌های قدیمی، کارایی حافظه آن 33 درصد بیشتر و همچنین density بالاتری دارد، پس می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را مدیریت کند و در میان 100 ابر‌کامپیوتر برتر دنیا قرار گیرد. ابر‌کامپیوتر HPE Astra، از Memory Centric Computing به جای Processor Centric Computing استفاده می‌کند و با توجه به این که پلت‌فرم پردازشی بزرگی محسوب می‌شود، به عنوان پردازشگر و شبیه‌ساز سازمان امنیت ملی هسته‌ای استفاده می‌شود.

ابر‌رایانه HPE Atra

تکنولوژی‌های جدید و مرتبط:

پروژه ابرکامپیوتر The Machine

تکنولوژی جدید در حافظه

منبع:

zoomit.ir

isna.ir

zdnet.com

hpe.com

خرید سرور با بهترین قیمت و گارانتی طلایی فالنیک
فالنیک با دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، خرید سرور را با گارانتی طلایی، سرویس دوره ای و مشاوره خرید رایگان ارائه می‌کند. شماره تماس مشاوره و اطلاع از قیمت سرور: 02154591914
خرید سرور
4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا