به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

سود شرکت HPE علی‌رغم افت 14 درصدی درآمد، فراتر از انتظارات بود

سود شرکت HPE علی‌رغم افت 14 درصدی درآمد، فراتر از انتظارات بود

شرکت HPE نتایج مالی نه چندان درخشانی را گزارش کرد و راهنمایی مالی ضعیف‌تری از حد انتظار ارائه داد. این شرکت با اشاره به “چالش‌های موجود در بازار”، به ویژه در بخش شبکه خود، به وجود مشکلاتی در کسب و کارش اذعان کرد.

سهام HPE در معاملات 6 درصد کاهش یافت و به 14.27 دلار رسید.

barrons.com

مدیرعامل شرکت HPE، آنتونیو نری، در مصاحبه‌ای با Barron گفت که بخش شبکه‌سازی HP Enterprise در اواخر سه ماهه اول مالی خود که در 31 ژانویه به پایان رسید، با روندی ضعیف مواجه شده است. او گفت: «این چالش، تأثیر منفی بیشتری نسبت به پیش‌بینی ما داشت، اما انتظار داریم تقاضا در نیمه دوم سال 2024 کمی بهبود یابد.» نری در ادامه گفت، چالش دیگری که وجود دارد این است که مشتریان «برای پذیرش سیستم‌های جدید به زمان بیشتری نیاز دارند».

با این حال، نری گفت که این شرکت «پیشرفت قابل توجهی» در زمینه سرورهای مرتبط با AI مشاهده می‌کند. او گفت HP Enterprise از ابتدای سال مالی 2023، 4 میلیارد دلار سفارش مرتبط با هوش مصنوعی دریافت کرده است که باعث افزایش موجودی سفارشات به 3 میلیارد دلار شده است که نسبت به سه ماهه گذشته 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

آنتونیو نری گفت: «ما سفارش‌های جدید زیادی دریافت می‌کنیم، اما برای تبدیل همه آن‌ها به فروش، تمام منابع تامین را در اختیار نداریم. در حال حاضر 25 درصد از کل سفارش‌های سرور به هوش مصنوعی مرتبط است و این رقم رو به افزایش است.»

در این سه ماهه، HPE درآمدی معادل 6.8 میلیارد دلار گزارش کرده است که 14 درصد کاهش یافته و پایین‌تر از پیش‌بینی‌های شرکت (محدوده 6.9 تا 7.3 میلیارد دلار) و همچنین پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی‌های وال استریت (7.1 میلیارد دلار) که توسط FactSet جمع‌آوری شده است، قرار می‌گیرد. با این حال، سود غیر-استانده‌های حسابداری (غیر-GAAP) به ازای هر سهم 48 سنت بوده است که در محدوده پیش‌بینی‌شده توسط مدیریت (42 تا 50 سنت) قرار دارد و حتی نزدیک به انتهای آن است. میانگین پیش‌بینی‌های تحلیلگران، 45 سنت به ازای هر سهم بوده است.

نری گفت: «از نظر سودآوری، کاملاً راضی هستیم. ما هم در زمینه حاشیه سود ناخالص و هم حاشیه سود عملیاتی عملکرد بسیار خوبی داشتیم و در هزینه‌های عملیاتی نیز انضباط قوی‌ای اعمال کردیم.»

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)
منبع
barrons

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا