به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

بررسی ویژگی سرور hp ml110 g7

ویژگی سرور hp ml110 g7

اگر صاحب شرکت کوچکی هستید که بودجه کمی برای خرید سرور دارید یا به دنبال خرید اولین سرور خود هستند، سرور اچ پی مدل ProLiant ML110 G7 برای شما طراحی شده‌است. این اولین سرور ایستاده اچ پی با پردازنده Xeon E3 است که انتخاب خوبی برای شرکت‌های کوچک تا متوسط است که می‌خواهند سرویس‌های IT داخلی را به سایت‌ها و شعبه‌های راه‌دور خود گسترش دهند.

در این مقاله فالنیک می‌خواهیم ویژگی سرور HP ML110 G7 را بررسی کنیم تا بیشتر با این سرور ایستاده نسل 7 آشنا شوید. اگر به دنبال خرید سرور hp هستید، می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصین فالنیک از طریق تماس با شماره 02154591915 استفاده کنید.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

بررسی ویژگی سرور hp ml110 g7

در این بررسی نگاه دقیق‌تری به سرور ProLiant ML110 G7 خواهیم داشت که با داشتن ویژگی‌های مفیدش، برای SMBها (کسب‌وکارهای کوچک و متوسط) مناسب است.

1- پردازنده

این سرور امکان انتخاب پنج مدل پردازنده Xeon E3 را می‌دهد. در سرور مورد بررسی ما پردازنده‌ای در سطح متوسط مدل ۳٫۳ گیگاهرتز Xeon E3-1240 نصب شده بود، اما می‌توانید با خرید مدل کمی کندتر ۳٫۱GHz E3-1220 که اغلب در سرورهای معمولی و پایه نصب می شود و تنها ۴۲۵ پوند قیمت دارد، هزینه کمتری پرداخت کنید. این سرور اچ پی یک هارد دیسک ۲۵۰GB SATA نیز دارد.

✔️ بیشتر بدانید: انواع سرور hp

2- حافظه

چهار سوکت حافظه بالای پردازنده شامل یک جفت ماژول ۲GB UDIMM قرار دارند و به راحتی برای ارتقا یافتن در دسترس هستند. از آن جایی که هر سوکت تنها تا ۴GB DIMMS را پشتیبانی می‌کند، پس این سرور را تا حداکثر ۱۶ گیگابایت می‌توانید ارتقا دهید که در حال حاضر برای اکثر شرکت‌های کوچک کافی است.

3- ذخیره سازی

گزینه‌های ذخیره‌سازی، این سرور بسیار عالی هستند. در پشت پنل قفل شو جلوی سرور، کیج هارد دیسک با چهار دستگاه درایور قابل جابجایی قرار دارد. در مدل‌های پایه، صفحه پشتی قفس به طور مستقیم با سیم به کنترل کننده B110i SATA RAID تعبیه شده، متصل شده‌است که stripe ،mirror ها و درایورهای cold swap را پشتیبانی می‌کند.

برای پشتیبانی hot-swap و درگاه SAS به اختصاص دادن HP Smart Array RAID P212 یا کارت P410 PCI Express نیاز دارید. دومی دارای هشت متصل کننده SAS است که می‌توانید از درگاه SFF اختیاری استفاده کنید و هشت hot-swap6Gb/s SAS، nearline SAS یا هارد دیسک‌های SATA را پشتیبانی می‌کند.

4- منبع تغذیه

انتخاب راحت منبع تغذیه نیز یکی از برترین‌ ویژگی‌های سرور اچ پی مدل ML110 G7 است. به راحتی می‌توانید با یک منبع تغذیه ثابت ۳۵۰ وات یا دو منبع تغذیه ۴۶۰W hot-plug انرژی مورد نیاز سرور را تامین کنید. سیستم مورد بررسی ما شامل یک منبع تغذیه ۴۶۰W hot-plug است با ماژول دوم که هزینه‌ای در حدود ۱۵۵ پوند را در بر دارد.

این سرور در مصرف برق رعایت کنتور برق شما را نیز می‌کند و آن را تحت تاثیر مصرف خود قرار نمی‌دهد. سیستم مورد بررسی که مجهز به منبع تغذیه ۴۶۰W hot-plug است با ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 در حالت بی‌کار تنها ۳۵ وات مصرف دارد. این مقدار با نرم افزار تعیین معیار SiSoft Sandra  که هشت هسته پردازنده Xeon E3 را به کار وا می‌دارد، اوج مصرف را به ۹۷ وات رساند.

بررسی ویژگی hp ml 110 g7
سرور hp ml 110 g7

5- قابلیت iLO3.0

طبق مستندات موجود، محصولات سرور HP در مدیریت سرور از راه دور، امتیاز بالایی دارد، چرا که iLO3 در آنها تعبیه شده‌است.

کنترل کننده iLO3 دسترسی را همراه با اولین دو پورت Gigabit Ethernet موجود در سرور به اشتراک می‌گذارد اما می‌توانید امکانی را خریداری کنید که یک پورت اختصاص داده شده را برای مدیریت به آن اضافه کند. این ویژگی‌ها ML110 G7 را کاملا برای سایت‌های راه دور، دفاتر شعبه‌ها یا ارائه‌دهندگان خدمات IT مناسب می‌کند. چون به سادگی می‌تواند از طریق اینترنت از راه دور به آن دسترسی پیدا کرد.
سرور دل مدل little PowerEdge T110 II، سرور پرطرفداری بود، اما با ورود سرور HP و امکان دسترسی به کنترل‌کننده از راه دور آن، سرور دل کاملا مغلوب شد. چرا که این مدل از سرور دل بصورت پیش‌فرض امکان پشتیبانی کنترل‌کننده iDRAC6 Express را نمی‌دهد و حتی بصورت اختیاری نیز نمی‌توان آن‌را به سرور اضافه و پشتیبانی کرد؛ تنها از BMC (کنترل‌کننده مدیریت برد اصلی) که در آن تعبیه شده‌است، پشتیبانی می‌کند. این امر دسترسی از راه دور بسیار محدودی به سرور را فراهم می‌کند و تنها منبع تغذیه را با استفاده از ابزار خط فرمان IPMISH دل قابل کنترل می‌کند.

6- طراحی ظاهری
داخل سرور به خوبی طراحی شده‌است و اچ پی فضایی را هدر نداده است. پردازنده دارای یک خنک کننده بزرگ و فن‌هایی است که هوا را از طریق درگاه‌های هارد دیسک بیرون می‌کشد. فن دیگری در پشت سرور در زیر قفس درایور وجود دارد، تا فضای خالی هر slot مربوط به PCI Express را که با یک موج گیر پلاستیکی سفت پوشیده شده، خنک کند.

در سرور دل مدل T110 II تنها از یک فن و یک پوشش پلاستیکی بزرگ برای خنک کردن شاسی استفاده شده که واقعا بی سروصداست. با این حال، در سرور ML110 حتی با فن‌های اضافی به همان اندازه بی‌سروصداست و در محیط اداری شلوغ، نکته مهمی به شمار می رود.

سرور HP ProLiant ML110 G7

7- سیستم‌عامل

با خرید این مدل از سرور HP بصورت پیش‌فرض یک نسخه از ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 را نیز خواهید داشت که قیمت تقریبی آن ۱۵۹ پوند است، اما از محدودیت‌های این نسخه از ویندوز مانند پشتیبانی کردن تنها از یک سوکت پردازنده و پشتیبانی از حداکثر ۸ گیگا بایت حافظه نیز آگاه باشید. این ویندوز تنها می‌تواند به طور هم زمان سی اتصال ورودی را در بر بگیرد و فقط اجازه ایجاد اکانت برای ۱۵ کاربر ویندوز را می‌دهد.

SmartStart DVD راه انداز سرور کار تنظیمات RAID و نصب سیستم عامل را آسان می‌کند.

اگر می‌خواهید خودتان سیستم‌عامل را نصب کنید دی وی دی SmartStart همراه با سرور وجود دارد. این دی وی دی در راه‌اندازی سرور با استفاده از wizard آن را لود می‌کند و از شما جزییاتی از جمله رمز ویندوز را می‌خواهد که در نصب سیستم‌عامل به شما کمک می کند.
دی وی دی SmartStart دسترسی سریع به کنترلر RAID را فراهم می‌کند، بنابراین شما می‌توانید هارد دیسک و ترکیبات آن را قبل از لود سیستم‌عامل آماده کنید. همچنین می‌توانید صفحه خانگی مدیریت سیستم HP را نیز نصب کنید تا برای شما وب ساده‌ای مبتنی بر ابزار مانیتورینگ از راه دور را فراهم کند تا بتوانید وضعیت سلامت سرور را در حال اجرا مشاهده کنید.

سرور ML110 G7 ممکن است کوچک باشد اما ویژگی‌های بسیار و امکان انتخاب گسترده‌ای از گزینه‌های ذخیره‌سازی دارد که برای سرور entry-level بسیار پر اهمیت است. سرور دل مدل PowerEdge T110 II اندکی ارزان‌تر است اما ML110 G7 هنوز اولین سرور مقرون به صرفه برای شرکت‌های کوچک است و iLO 3 تعبیه شده در آن یک انتخاب بسیار عالی برای شرکت‌هایی است که مدیریت کامل از راه دور را می‌خواهند.

در این مقاله فالنیک، ویژگی های کلیدی سرور hp proliant ml110 g7 را بررسی کردیم، اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید می‌توانید از این سرور برای رفع نیازهای خود انتخاب کنید.

منبع: فالنیک (ایران اچ پی)

نصب و راه اندازی شبکه
مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی) فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند. با شماره 02154591924 تماس بگیرید تا از خدمات فالنیک در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی و نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری استفاده کنید.
نصب و راه اندازی شبکهتماس تلفنی
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا