به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینترپرینتر و چاپگر

علت روشن نشدن پرینتر hp + ویدئوی آموزشی

چرا پرینتر پرینت نمی گیرد
مشکلات پرینتر hp؛ علت روشن نشدن چاپگر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام چاپ یک سند یا برگه، پرینتر روشن نشود یا دستور پرینت نگیرد. فرض کنید این مشکل زمانی اتفاق بیافتد که شما عجله دارید و هیچ راهی برای شما باقی نمانده! در این مواقع چه اقدامی انجام می‌دهید؟

روشن نشدن پرینتر یکی از مشکلاتیست که ممکن است برای هرکاربری رخ دهد. دلایل مختلفی نیز می‌تواند علت روشن نشدن پرینتر باشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به استفاده بیش از حد از پرینتر، خراب شدن برد، سیستم برق رسانی، استفاده نکردن طولانی مدت از دستگاه و … اشاره کرد.

در این مطلب فالنیک قصد داریم علت روشن نشدن پرینتر hp را به شما بیان کنیم تا بتوانید خودتان آن را عیب یابی کنید. در اینصورت مرحله تعمیر پرینتر شما با سرعت بیشتری طی می‌شود.

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن پرینتر hp

دکمه روشن و خاموش پرینتر اچ پی را بار‌ها بار‌ها فشرده‌اید، اما دستگاه روشن نمی‌شود. در چنین شرایطی، راه‌هایی وجود دارد که با امتحان کردن آن‌ها، می‌توانید این مشکل را حل کنید.

  • در اولین قدم پریز برق را بررسی کنید و از وجود داشتن جریان برق در آن اطمینان پیدا کنید.
  • حالا نوبت بررسی کردن کابل پرینتر رسیده است. کابل برق را از پرینتر جدا کنید، سپس انتهای سیم برق را نیز از محافظ بکشید.
  • اگر پرینتر شما آداپتور دارد، از آن‌ هم سیم برق را جدا کنید. سپس بعد از گذشت دقایقی، دوباره سیم برق را به آداپتور متصل کنید.
علت روشن نشدن چاپگر
علت روشن نشدن چاپگر
پیشنهاد مطالعه

بررسی اتصالات برق پرینتر

بعد از اتصال سیم برق به آداپتور، کابل برق را نیز به پرینتر متصل کنید، اکنون باید دوشاخه پرینتر را به پریزی که سالم است، وصل کنید. محافظ برق، با اینکه از دستگاه شما در برابر بالا و پایین شدن جریان برق محافظت می‌کند، اما ممکن است ایرادی داشته باشد و برقکافی برای پرینتر شما را فراهم نکند.

بعد از انجام دادن تمام این مراحل، دوباره دکمه power را فشار دهید. اگر پرینتر روشن نشد باید سراغ منبع تغذیه دستگاه رفته و آن را بررسی کنید.

پرینتر hp برای عملکرد درست، به منبع تغذیه قوی و مقدار مشخصی از برق نیاز دارد. برای جلوگیری از بالا و پایین شدن شدت برق، از منبع تغذیه مناسب و کابل مخصوص پرینتر خودتان استفاده کنید.

مشکل روشن نشده پرینتر اچ پی
همه جوانب را برای پیدا کردن مشکل پرینتر از کار افتاده خود در نظر بگیرید.
پرینتر hp با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید پرینتر hp را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه بخرید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه خرید پرینتر hp کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر hp با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
پرینتر hp

بررسی منبع تغذیه پرینتر

اگر برای پرینتر از آداپتور و منبع جداگانه‌ای استفاده می‌کنید، اطلاعاتی که در پشت منبع تغذیه نوشته شده است را با مشخصات ولتاژ و آمپر پرینتر چک کنید. این مشخصات در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند و باید با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند. کابلی که به پرینتر متصل کرده‌اید، باید از نظر ظاهری و رنگ با پورت ورودی پرینتر اچ پی همخوانی کامل داشته باشد.

به یاد داشته باشید، در هنگام وصل و جدا کردن کابل پرینتر، برای جلوگیری از صدمه خوردن به پورت و کابل باید آن را با احتیاط و بدون فشار، به دستگاه متصل کنید.

بعد از کنترل کردن تمامی این موارد، دکمه power را بفشارید، خواهید دید که پرینتر اچ پی روشن شده و کار می‌کند.


در صورتی که برای نصب، راه اندازی، تنظیمات و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن 9099071843 تماس بگیرید.
از ساعت 8:30 تا 17:30پاسخگوی شما هستیم.

بررسی و تعمیر برد پرینتر

اگر تمام این روش ها را بررسی کردید و به نتیجه نرسیدید و همچنان پرینتر روشن نمی شود، ممکن است روشن نشدن چاپگر شما به دلیل خراب شدن برد فرمتر دستگاه باشد. البته تعمیر این برد باید حتما توسط متخصص تعمیر پرینتر صورت بگیرد.

اگر چراغ های LED روی پرینتر روشن می‌شود اما پرینتر کار نمی کند احتمال خرابی برد آن بیشتر است. برای این کار می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهید.

همچنین در این ویدیو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی خود را حل کنید. با ما همراه باشید:

خوشبختانه شرکت فالنیک در زمینه فروش و خدمات پس از فروش انواع برندهای ماشین اداری فعال است که از جمله آنها می‌توان به پرینتر hp، شارژ کارتریج hp، کارتریج hp و … اشاره کرد.

تعمیر پرینتر در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکلات پرینتر برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش و رفع ایراد پرینتر شما هستند.
تعمیر پرینتر
4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫31 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید پرینتر ما اچ پی از نوع ادابتوری هست زمانی که دوشاخه را به برق وصل میکنیم برق میاد وقطع میشود لطفا محبت بفرمایید راهنمایی فرمائید تشکر اراتمند

  2. یه برگه تو پرینتر گیر کرد، نتونستم کامل دربیارمش، حالا وقتی خاموش روشن کردم لامپش روشن میشه اما صدا نداره کار نمیکنه.

  3. سلام.پرینتر hp M402dne بعد از گرفتن دو برگه پرینتر خاموش شد.متاسفانه دکمه پاوزش روشن نمیشه.همه اتصالات برق و کابلی رو چک کردم.میشه لطفا راهنمایی کنید؟

  4. با سلام پرینتر اچ پی 1200را برا سرویس باز کردم حالا که بستم روشن نمیشه

    1. ضیایی عزیز سلام، با توجه به توضیحات شما احتمالا در هنگام سرویس دستگاه، یکی از اتصالات برق دستگاه دچار مشکل شده است. برای عیب‌یابی، سلامت اتصالات برق و آداپتور دستگاه را چک کنید.

  5. سلام
    خدا قوت
    ممنونم از شما🌹🌹
    تونستم با راهنمایی شما مشکل روشن نشدن پرینترم رو حل کنم.

    1. درود بر شما
      مهسا عزیز، بسیار خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده است. اگر پرسشی در رابطه با پرینتر خود و سایر ماشین‌های اداری دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
      موفق باشید

  6. سلام من از پرینتر استفاده کردم تا حالا ۲۸ تا چاپ نگرفته بودم ولی یک روز گرفتم بعد اون هم یکبار دیگه گرفتم کار کرد ولی امروز میخواستم روشن کنم روشن نمیشد میشه بگید باید چیکار کنم

    1. درود بر شما
      نجمه عزیز، سوال نامفهوم است، لطفا منظور خود را واضح‌تر بیان کنید.
      موفق باشید

      1. سلام خانم زهرا میری من پیرینتر را روشن کردم ولی انگاری سیمش قطی داره میشه بگید کجا باید برم سیم پیرینتر بخرم؟

        1. درود بر شما
          نجمه عزیز، شما به راحتی می‌توانید این مشکل را از طریق بخش فروش فالنیک حل کنید. با شماره 02154591907 تماس گرفته و با کارشناسان فروش در ارتباط باشید تا مشکل دستگاه شما به سادگی و بدون رفت و آمد حل شود.
          موفق باشید

  7. سلام خسته نباشید
    ایا دستگاه پرینتر hp میتونه بدون وصل کردن به کامپیوتر روشن شه
    لطفا راهنماییم کنید
    مرسی

  8. سلام خسته نباشد
    اگر پرینتر (لیبل و بارکد) تا چند 3 روز روشن بماند اتفاقی برایش میافتد؟

  9. من امروز حدودا یک لیوان آب روی پرینترم ریخت و دیگه روشن نشد،چه اتفاقی افتاده؟بوردش باید تعویض بشه؟

    1. سلام
      لطفا درخواست تعمیر پرینتر را ثبت کنید تا کارشناس ما بهتر شما را راهنمایی کند.

  10. روشن نشدن پرینتر اچ پی میتونه به خاطر آپدیت نبودن درایور پرینتر باشه؟؟

  11. سلام من تموم راه های گفته شده رو امتحان کردم اما باز هم پرینتر من روشن نمیشه!!!
    فکر میکنم ایراد باید از قطعات سخت افزاری باشه
    شما پرینتر از رده خارج شده هم تعمیر میکنید؟

  12. با سلام. من یک پرینتر p2015 دارم و بعد از اینکه رایانه و پرینتر رو تغییر مکان دادم با یک مشکل برخوردم. و اون این هست که با زدن کلید پاور پرینتر صدای گرم شدنش میاد ولی هیچ چراغی روشن نمیشه و به سیستم و وصل نمیشه.
    بنظر شما مشکل از چی هست؟

    1. سلام

      احتمال زیاد برد دستگاه ایراد و باید تعویض شود. شما میتوانید دستگاه را به شرکت فالنیک منتقل کنید. همچنین در صورتی که در تهران سکونت دارید می توانید برای تعمیر پرینتر در محل، درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

  13. با عرض سلام چقدر خشک شدن جوهر کارتریج پرینتر جوهر افشان میتونه تو روشن نشدن دستگاه موثر باشه؟

    1. سلام

      هیچ ربطی بهم ندارند و فقط اگه جوهر روی قسمت اتصالات کارتریج ریخته باشد، احتمال اینکه دستگاه ارور دهد، وجود دارد ولی در خاموش شدن پزینتر تاثیری ندارد.

  14. سلام . ممنون از اطلاعات مفیدتان . یه سئوال داشتم …. هنوز هم راهکار مناسب و مطمئنی پیدا نکردم … اگه میشه راه حل اساسی این مشکل را آموزش دهید. و اما مشکل …… خیلی از وقت ها چاپگرها در شبکه دامین و گاهی هم در غیر دامین غیر فعال یا offlin میشوند ( کلاینت ها) خیلی جواب ها دادن ولی هیچکدوم اساسی نبوده و درست جواب نداده و کلا خیلی اذیت میکنه …. سرویس پرینت اسپول – خاموش روشن کردن – از ادمین اصلاح کردن …… و…….. ولی باز هم اذیت میکنه …. آیا راهکار درستی که جواب داده باشه سراغ دارید؟ ممنون

    1. سلام

      حالت استندبای دستگاه را غیر فعال کنید
      درایور را مجدد نصب کنید

دکمه بازگشت به بالا