به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

جنگ پردازنده‌ها؛ AMD در حال غلبه بر Intel در اکوسیستم سرور

جنگ پردازنده‌ها؛ AMD در حال غلبه بر Intel در اکوسیستم سرور

Puget Systems، سازنده‌ی حرفه‌ای سیستم‌های کامپیوتری، جدیدترین آمار مربوط به ترند سخت‌افزار در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. این آمار، سهم بازار پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک، حافظه‌‌جانبی و سیستم‌عامل‌هایی را که مشتریان Puget Systems از آن‌ها استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد. این آمار به طور سنتی برای تخمین سهم کلی بازار جهانی قطعات کامپیوتری کاربرد داشته است.

در این متن، ما قصد داریم به تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به پردازنده‌ها بپردازیم. همانطور که می‌دانید، AMD و Intel برای مدت زمان طولانی در حال رقابت برای کسب برتری در این بازار دو قطبی بوده‌اند.

حقیقت این است که داده‌های به دست آمده از این بررسی سخت‌افزاری ما را به شدت غافلگیر کرد. ما انتظار داشتیم موقعیت AMD نسبت به آنچه نشان داده شده، بهتر باشد. شکی نیست که شرکت AMD با پردازنده‌های سری Ryzen، جهش قابل توجهی داشته و سال‌هاست در حال رقابت با اینتل در بازار رایانه‌های شخصی است، اما به نظر می‌رسد اعداد چیز دیگری را نشان می‌دهند.

AMD سهم قابل توجهی از بازار سرورها را از Intel گرفته است

به اکوسیستم سرور می‌پردازیم، جایی که برخلاف رایانه‌های شخصی رومیزی، ای ام دی تسلط تقریباً کاملی نسبت به اینتل دارد. طبق داده‌های Puget Systems، سهم بازار اینتل در حال حاضر به سختی به 10 درصد می‌رسد، در حالی که در ابتدای سال 2022 عملاً هیچ سهمی (تنها 3 درصد) نداشت.

جالبه که در این گزارش، پردازنده‌های AMD Threadripper از مدل‌های Pro جدا شده‌اند. به نظر ما این تمایز منطقی است، چون هر کسی می‌تواند یک Threadripper معمولی بخرد، اما مدل‌های Pro بیشتر برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند و پیدا کردن آن‌ها در فروشگاه‌ها، به سختی پیدا کردن مدل‌های Xeon اینتل است.

به هر حال، به نظر می‌رسد در اواسط سال ۲۰۲۲ کاربران به طور کامل از Threadripper به نسخه Pro آن روی آوردند، اما از ماه نوامبر دوباره به مدل‌های پایه AMD برگشته‌اند.

در مجموع، سهم بازار اینتل در سرورها هرگز از ۳۰ درصد فراتر نرفته و در حال حاضر به حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. این یعنی ۹ مورد از هر ۱۰ پردازنده سرور در حال حاضر از برند AMD هستند.

خرید سرور فیزیکی با 24 ماه گارانتی معتبر فالنیک
خرید سرور فیزیکی در فروشگاه فالنیک به همراه پیکربندی آنلاین + درخواست پیش فاکتور و قیمت سرور + مشاوره رایگان + گارانتی 2 ساله معتبر + ارائه مشخصات سرور + قطعات اصل، برای شما فراهم است.
قیمت سرور فیزیکیتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)
منبع
gearrice.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا