به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

هوش مصنوعی؛ نیروی کمکی یا جایگزین ادمین‌های شبکه؟

هوش مصنوعی؛ نیروی کمکی یا جایگزین مهندسان شبکه؟

با پیچیده‌تر و وسیع‌تر شدن شبکه‌، مزایای به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی (AI) روز به روز آشکارتر می‌شود. به طور خلاصه، هوش مصنوعی در آستانه‌ی ایجاد یک تغییر بنیادین در نحوه‌ی مانیتورینگ و مدیریت شبکه‌ها قرار دارد.

یکی از مزایای کلیدی هوش مصنوعی، آزاد کردن تیم‌های کارآمد شبکه از وظایف روتین و خسته‌کننده است. مارک هرن، مدیر مشاوره شبکه در شرکت تحقیقاتی و مشاوره فناوری اطلاعات ISG، در مصاحبه‌ای ایمیلی می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند به نظارت بر سلامت و پیکربندی شبکه، شناسایی ناهنجاری‌ها و انجام خودکار اقدامات اصلاحی کمک کند.»

مهم‌تر از آن، ظهور شبکه‌های گسترده تعریف‌شده توسط نرم‌افزار (SD-WAN)، راه را برای مدیران شبکه باز می‌کند تا فناوری هوش مصنوعی را در عملیات و مدیریت شبکه ادغام کنند. هرن توضیح می‌دهد: «برای تحقق وعده دستیابی به یک WAN خودترمیم‌گر یا خوداصلاح‌پذیر در صنعت، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به خودکارسازی کارهای روتین عملیات شبکه، تعیین خط‌مشی‌ها، اندازه‌گیری عملکرد شبکه در برابر اهداف تعیین‌شده و پاسخگویی و اصلاح شبکه در صورت نیاز کمک کنند.»

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای رفع طیف وسیعی از مشکلات جدی شبکه، تصمیمات فوری بگیرد. دیوید براوچلر، مشاور ارشد امنیت در شرکت خدمات امنیت سایبری و تضمین نرم‌افزار NCC Group، می‌گوید: «اگرچه اپراتورهای انسانی می‌توانند به طور مؤثرتر به اولویت‌بندی مشکلات پیچیده و چند مرحله‌ای بپردازند، هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است که می‌تواند کار ادمین‌های شبکه را برای افزودن کنترل‌های قوی و خودکارسازی به شبکه‌های بالغ، تکمیل کند. هوش مصنوعی باید به عنوان یک نیروی کمکی به تیم شبکه‌ی شرکت، به جای جایگزینی برای آن، در نظر گرفته شود. این فناوری می‌تواند سرعت کار ادمین‌های شبکه را افزایش دهد و بهبودهای جدیدی در کارایی فرآیندهای کاری ایجاد کند.»

نصب و راه اندازی شبکه به صورت استاندارد چه اهمیتی دارد؟
طبق آمار نصب و راه‌ اندازی شبکه به صورت استاندارد، هزینه‌های آتی شرکت را 10 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. متخصصان فالنیک آماده‌ی ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های نصب و راه‌اندازی شبکه‌ به صورت حرفه‌ای و استاندارد هستند. همین حالا تماس بگیرید.
مشاوره نصب و راه اندازی شبکهتماس بگیرید
post
منبع
informationweek.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا