به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

اینتل پردازنده‌ های نسل هشتم خود را با نام کافی لیک معرفی کرد

پردازنده‌ های نسل هشتم

سرانجام بعد از مدت‌ها از خبر جدیدترین پردازنده شرکت اینتل، حال این کمپانی پردازنده نسل هشتم خود را معرفی کرد که نسبت به پردازنده‌های کبی لیک، 40 درصد کارایی بیشتری دارد.

اینتل درباره افزایش کارایی نسبت 30 درصدی را وعده داده بود، اما با توجه به رقابت بین اینتل و AMD این کارایی به 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

پردازنده‌‌های سری U که اینتل به تازگی معرفی کرده است، طوری طراحی شده‌اند که درواقع یک به‌روزرسانی از معماری پردازنده‌های سری کبی‌ لیک هستند و با همان فناوری ۱۴ نانومتر پلاس ساخته شده‌اند.

پردازنده‌ های نسل هشتم

از ویژگی‌های این پردازنده‌ها می‌توان به دارا بودن 4 هسته و 8 ترد اشاره کرد. علاوه بر این حداکثر فرکانس پایه پردازنده‌های سری U، برای پردازنده‌ی i7-8650U با فرکانس پایه‌ی ۱.۹ گیگاهرتز است.

گفتنیست که میزان فرکانس کاری پردازنده‌ی i7-8650Uهنگامی بتواند که از دو هسته استفاده کند، به فرکانس ۴.۲ می‌رسد.

مشخصات بیشتر این پردازنده جدید اینتل را می‌توانید از جدول زیر مشاهده کنید:

پردازنده‌ های نسل هشتم

البته طبق گفته سایت آ‌رس تکنیکا، اینتا برای اولین بار است که قرار است در یک نسل از پردازنده‌های خود، از 3 معماری متفاوت استفاده کند.

این سه معماری در موارد زیر خلاصه می‌شود:

پردازنده‌های دسکتابی که قرار است در پاییز ارائه شود، طبق پیشبینی‌های انجام شده، باید دارای 6 هسته و 12 ترد باشند که با استفاده از فناوری ساخت ++14nm ساخته خواهند شد.

همچنین قرار است پردازنده‌های ۴۵ واتی سری H نیز برای لپ‌تاپ‌های قوی‌تر منتشر می‌شود، گفتنیست که تراشه‌های سری Y با توان مصرفی ۴.۵ وات نیز بر روی دستگاه‌های کوچک‌تر (Ultra-Mobile) و کم‌مصرف‌تر ارائه می‌شود.

جالب است بدانید که اولین لپ‌تاپ‌ها که از جمله آن می‌توان به لپ‌تاپ‌های سری انوی 13 اچ پی اشاره کرد، با تراشه‌های جدید نسل هشتم، در ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت که نسبت به نسل‌های قبلی عملکرد بالا و بهتری خواهد داشت.

واحد خدمات لپ تاپ، کامپیوتر و بورد فالنیک
تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد (Board) و تعویض انواع پورت (Port) و چیپست (Chipset) خود را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته، به فالیک بسپارید. برای ثبت تیکت تعمیر، کلیک کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ
1/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا