به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

آموزش رایگان cloud+: دوره کلادپلاس چیست و چه نکاتی را آموزش می‌دهد؟

آموزش رایگان cloud+

به دنیای هیجان‌انگیز محاسبات ابری و گواهینامه‌های کامپتیا خوش آمدید. اگر این دوره آموزشی را انتخاب کردید، به این معناست که دوست دارید به دنیایی وارد شوید که فرصت‌های شغلی ارزشمند و پر سودی در اختیارتان قرار می‌دهد. فالنیک با ارائه سلسله مقالات آموزش کلادپلاس  شما را در مسیر یادگیری این دوره ارزشمند همراهی می‌کند. در این مقاله به معرفی ابتدایی این دوره می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا گواهی‌نامه‌های کامپتیا ارزشمند هستند؟

گواهینامه‌های شرکت کامپتیا (CompTIA) بهترین انتخاب برای ورود حرفه‌ای به دنیای فناوری اطلاعات هستند، زیرا مباحث زیربنایی دنیای فناوری را فارغ از تمرکز روی محصولات برند خاصی مورد بررسی قرار می‌دهند و مهم‌تر این‌که تنها روی مباحث زیربنایی متمرکز هستند. به‌طور مثال، اگر تمایل دارید به عنوان یک کارشناس رایانش ابری در شرکتی مشغول به کار شوید، باید درباره زیرساخت‌های رایانش ابری، اصطلاحات تخصصی این حوزه، مباحث امنیتی و فناوری‌های موجود که برای پیاده‌سازی زیرساخت‌ها در دسترس قرار دارند، اطلاعات دقیقی داشته باشید. به طور کلی، گواهی‌نامه‌های شرکت کامپتیا نه تنها مورد تایید شرکت‌های داخلی هستند، بلکه از طرف شرکت‌های بزرگی مثل سیسکو در حوزه شبکه، EC-Council در حوزه امنیت و… نیز مورد تایید هستند.

مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی)
مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی) فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند. با شماره 02154591924 تماس بگیرید تا از خدمات فالنیک در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری استفاده کنید.
دریافت مشاوره طراحی شبکه

دریافت گواهینامه cloud+ به این معناست که مهارت‌ها و تخصص لازم در ارتباط با پیاده‌سازی و پشتیبانی مداوم از خدمات ابر را دریافت کرده‌اید. به بیان دقیق‌تر، گواهی +CompTIA Cloud تأیید می‌کند دانش لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس ابر موفق را دارید.

Cloud+ چیست؟

+CompTIA Cloud یک گواهینامه معتبر حوزه فناوری اطلاعات است که مهارت‌های مورد نیاز برای استقرار و خودکارسازی محیط‌های ابری را در اختیار کارشناسان فناوری اطلاعات قرار می‌دهد.

کلادپلاس تنها گواهینامه فناوری اطلاعات متمرکز بر عملکرد است که نحوه استقرار و به کارگیری خدمات زیرساخت مبتنی بر ابر را بدون توجه به پلتفرم خاصی آموزش می‌دهد. واقعیت این است که مهاجرت به ابر فرصت‌های کم نظیری برای استقرار، بهینه‌سازی و محافظت از برنامه‌های کاربردی حیاتی و ذخیره داده‌ها در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. با توجه به این‌که استقرار خدمات و برنامه‌های کاربردی در ابر چالش‌های جدید را پدید می‌آورد، مهندسان ابری باید تخصص لازم برای شناسایی و حل این مشکلات را داشته باشند.

دوره کلاد‌پلاس شرکت کامپتیا تنها گواهینامه متمرکز بر مفاهیم ابر است که علاوه بر این‌که برای متخصصان فناوری اطلاعات مناسب است، دریافت آن به افرادی که گواهی IAM Level I، CSSP Analyst و CSSP Infrastructure Support را دارند پیشنهاد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

نکته مهمی که باید در ارتباط با دوره CompTIA Cloud+ به آن اشاره کنیم این است که باید به فکر دریافت دوره CV0-003 باشید، زیرا دوره CV0-002 در 7 ژانویه 2022 بازنشسته شد. با توجه به این‌که تغییراتی در نگارش سوم این مدرک به وجود آمده، بهتر است به فکر یادگیری مباحث جدیدتری باشید که متناسب با تغییرات دنیای فناوری آماده شده‌اند.

یک دارنده مدرک Cloud+ به چه فرصت‌های شغلی دسترسی خواهد داشت؟

به طور معمول، افرادی که مدرک فوق را دریافت می‌کنند این شانس را دارند تا برای موقعیت‌های مهندس ابر (Cloud Engineer)، مهندس سیستم (Systems Engineer)، سرپرست ارشد شبکه (Network Administrator)، سرپرست ارشد سیستم (Systems Administrator)، مهندس شبکه (Network Engineer)، متخصص ابر (Cloud Specialist)، مدیر پروژه ابر (Cloud Project Manager) و…. رزومه ارسال کنند.

دوره کلادپلاس چه مباحثی را به شما آموزش می‌دهد؟

موارد زیر مهم‌ترین مباحث مطرح شده در دوره کلادپلاس است:

  • معماری و طراحی ابر (Cloud Architecture & Design)

آشنایی با مدل‌های مختلف ابر به منظور استقرار بهترین راه حل که هماهنگ با نیازهای تجاری است.

  • عملیات و پشتیبانی (Operations & Support)

حفظ و بهینه‌سازی محیط‌های ابری که شامل رویه‌های خودکارسازی و هماهنگ‌سازی متناسب با نیازهای تجاری است. عملیات پشتیبان‌گیری و بازیابی از اصول مهمی است که کارشناسان ابری باید با آن آشنایی داشته باشند. این مهارت نقش مهمی در بازیابی پس از فاجعه دارد.

  • امنیت ابری (Cloud Security)

مدیریت و نگهداری سرورها، از جمله تنظیمات سیستم عامل، کنترل دسترسی و مجازی‌سازی.

  • عیبیابی (Troubleshooting)

عیب‌یابی به مجموعه تخصص‌ها و مهارت‌هایی در ارتباط با شناسایی مشکلات کاربران، شناسایی مشکلات خودکارسازی فرآیندها، شناسایی مشکلات مربوط به عدم برقراری ارتباط با زیرساخت و مسائل امنیتی اشاره دارد.

  • استقرار ابر (Cloud Deployment)

تجزیه و تحلیل الزامات سیستم برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های تجاری با هدف انتقال بار‌های کاری به ابر.

پیشنهاد مطالعه

در دوره کلادپلاس فالنیک با چه مهارت‌هایی آشنا خواهید شد؟

اگر خواننده ثابت سایت فالنیک هستید، از این نکته اطلاع دارید که ما با هدف ارتقا سطح دانش علاقه‌مندان به دنیای فناوری، مدتی‌ست روی آموزش دوره‌های کاربردی حوزه فناوری اطلاعات مثل CCNA Routing & Switching و Storage+ متمرکز شده‌ایم و علاوه بر پرداختن به مباحث مهم دوره‌ها، مطالب کاربردی دیگری را نیز بررسی می‌کنیم. در دوره cloud+ بر مبنای نسخه CV0-003 روی بررسی مفاهیم زیر متمرکز خواهیم شد:

  • پیکربندی‌ها و پیاده‌سازی‌های رایانش ابری: رایج‌ترین مولفه‌های حوزه رایانش ابری، مانند برنامه‌ها، محاسبات، ذخیره‌سازی و شبکه را بررسی خواهیم کرد. سپس نحوه تعیین اندازه و مقیاس‌پذیری صحیح سیستم‌ها را بررسی خواهیم کرد. این‌کار کمک می‌کند تا درکی اولیه از رایانش ابری به دست آوریم.
  • ​​استقرارهای ابری: یکی از نکات مهمی که کارشناسان فضای ابری باید در مورد آن اطلاع داشته باشند، نحوه استقرار سرویس‌ها در فضای ابری و نحوه اجرای طرح‌های استقرار است. برای این منظور باید در مورد رایج‌ترین مدل‌های سرویس‌ها و راه‌های مختلفی که ابرها ارائه می‌کنند مثل عمومی، خصوصی و اجتماعی آشنا باشید. بر همین اساس به معرفی اصطلاحات رایج ابر و فضای ذخیره‌سازی خواهیم پرداخت. این‌کار کمک می‌کند درباره نحوه شناسایی نیازها و طراحی یک استقرار موثر ابر اطلاعات کاملی داشته باشید. این موضوع چیستی و چرایی پیدایش فناوری مجازی‌سازی می‌شود که نقش مهمی در پیشبرد و موفقیت رایانش ابری داشته است. هایپروایزرها، ماشین‌های مجازی و نحوه انتقال بارهای کاری از سیستم‌های سنتی به رایانش ابری موضوع مهمی است که باید اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید.
خرید سرور با بهترین قیمت و گارانتی طلایی فالنیک
فالنیک با دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، خرید سرور را با گارانتی طلایی، سرویس دوره ای و مشاوره خرید رایگان ارائه می‌کند. شماره تماس مشاوره و اطلاع از قیمت سرور: 02154591914
خرید سرور

post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا