به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

هرآنچه لازم است درباره نصب پرینترهای canon و درایورهای آنها بدانید

نصب پرینترهای canon

یادداشت ویراستار: این مطلب در مهر 1401 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

پرینترها نیز مثل سایر دستگاه‌های جانبی، برای اتصال، باید به سیستم کامپیوتری معرفی شوند و عملیات نصب درایور آنها در سیستم عامل، صورت گیرد. البته باید بگوییم  شما می‌توانید با یک بار نصب چاپگر canon روی کامپیوتر خود، همیشه از آن استفاده کنید. آیا در مورد مراحل نصب پرینترهای canon اطلاعی دارید؟ در این مطلب، در مورد روش‌های نصب درایور پرینتر کانن صحبت می‌کنیم.

برای خرید یا دریافت قیمت پرینتر می‌توانید با شماره 02154591907 تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

نصب پرینترهای canon چگونه است؟

نصب پرینترهای مختلف، به‌طور کلی یکسان است. اما در برخی از مدل‌ها، ممکن است تفاوت‌هایی جزئی نیز وجود داشته باشد.

نصب پرینترهای canon درایور آنها روی کامپیوتر، کار سختی نیست و بیشتر افراد، می‌توانند بدون نیاز به کمک کارشناس، خودشان آن را انجام دهند. اما از آنجا که اشکال در نصب درایور پرینترهای canon ، کار با دستگاه را به مشکل می‌اندازد، برای اطمینان از رعایت همه نکات و نصب جدیدترین درایور ها، می‌توانید از کمک کارشناسان پرینترکمک بگیرید. در این‌صورت کافیست روی کلمه تعمیر پرینتر در این صفحه کلیک و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما نصب پرینترهای canon را به صورت تلفنی یا حضوری برای شما انجام می‌دهند.

پرینتر کانن با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید پرینتر کانن را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه بخرید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید یا از قیمت پرینتر کنون مطلع شوید روی کلمه خرید پرینتر canon کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره 02154591907 تماس بگیرید.
پرینتر کانن تماس تلفنی

نصب درایور پرینترهای canon با سی دی

نصب درایور پرینترهای canon با سی دی کار ساده‌ایست. همه‌ی پرینترهای کنون، به همراه سی دی درایور عرضه می‌شوند و زمانی که یک پرینتر نو می‌خرید، اگر دستگاه اورجینال باشد، سی دی درایور نیز در جعبه آن وجود دارد.

معمول‌ترین راه برای نصب پرینترهای canon، استفاده از سی دی همراه آن است. در این صورت، کافیست:

  • پرینتر را به کامپیوتر وصل کنید.
  • سپس سی دی را در کامپیوتر قرار داده و آن را اجرا کنید.
  • سی دی درایور دارای یک برنامه Setup است که نرم افزار لازم برای کار با همان پرینتر را روی لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی، نصب و اجرا می‌کند.
  • به‌طور معمول، پنجره‌ی Setup دارای توضیحاتی درباره‌ی درایور و پرینتر است. با زدن دکمه‌های accept و next این توضیحات را تایید کنید تا درایور روی سیستم، نصب شود.
  • این فرآیند، چند دقیقه زمان می‌برد.
  • دقت کنید که وقتی برای اولین بار پرینتر را به لپ تاپ متصل می‌کنید، ممکن است ویندوز شروع به دانلود اطلاعاتی درباره‌ی دستگاه شما کند.
  • پس قبل از نصب درایور، مطمئن شوید که پرینتر canon به سیستم وصل شده و ویندوز، اطلاعات لازم را دریافت کرده است.
  • این فرآیند با نمایش پیغام the device is ready to use، پایان می‌یابد.
نصب درایور پرینترهای canon با سی دی
نصب پرینترهای canon با سی دی، با توجه به مدل‌های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد، اما با چند کلیک و انجام مراحل ساده، کار نصب درایور انجام می‌شود.

نصب چاپگر canon بدون سی دی

نصب چاپگر canon بدون سی دی زمانی انجام می‌شود که سی دی درایور پرینتر، در دسترس شما نباشد. در اینصورت می‌توانید به روش دیگری درایور پرینتر را نصب کنید. برای نصب درایور بدون سی دی، شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به وب‌سایت سازنده‌ی پرینتر مراجعه کنید.
  • با جستجوی دقیق مدل پرینتر خود، درایور مربوط به آن را دانلود و نصب عملیات نصب را انجام دهید.

در این روش، عملیات نصب درایور، تفاوتی با نصب از روی سی دی ندارد. در واقع، شما فایل درایور را به‌طور مستقیم از وب‌سایت سازنده دریافت کرده و همچون قبل، با اجرای Setup، نرم افزار را اجرا و پیاده‌سازی می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه

شرکت بزرگ Canon نیز مانند سایر تولیدکنندگان اصلی، درایور تمام محصولات خود را در وب‌سایت اصلی شرکت، به کاربران خود عرضه کرده است.

نصب درایور از این طریق، نسبت به نصب از روی سی دی، دارای مزیت است. در این صورت، شما مطمئن هستید که آخرین نسخه‌ی درایور پرینتر خود را دریافت کرده‌اید. به همین دلیل، گاهی که درایور پرینتر از کار می‌افتد و درایور سی دی دستگاه، کارساز نیست، باید از طریق وب‌سایت تولیدکننده، آخرین ورژن درایور را دریافت کنید.

نصب چاپگر canon بدون سی دی
نصب چاپگر canon از طریق سی دی با بدون سی دی تفاوت چندانی ندارد.
تعمیر پرینتر
برای تعمیر پرینتر و برطرف کردن مشکلات دستگاه می‌توانید با کارشناسان تعمیرات چاپگر فالنیک در ارتباط باشید. در فالنیک امکان تعمیر پرینتر در محل مشتری یا در شرکت با تجهیزات پیشرفته وجود دارد.
تعمیر پرینترتماس تلفنی

نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز

اگر نمی‌خواهید برای دانلود درایور وقت بگذارید، ممکن است بتوانید با استفاده از درایورهای داخلی ویندوز یا مکینتاش، پرینتر خود را نصب کنید.

کارشناسان ما نصب پرینترهای canon را به صورت تلفنی یا حضوری برای شما انجام می‌دهند.

این امکان، در نسخه‌های جدیدتر ویندوز و مک، در نظر گرفته شده است، به‌طوری که، درایورهای برخی از مدل‌های معروف پرینتر، از قبل در سیستم عامل قرار دارد. شما با استفاده از این درایور داخلی نیز می‌توانید پرینتر Canon را نصب و متصل کنید.

اگر از کاربران ویندوز هستید، برای نصب پرینتر با این روش، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید پرینتر را با کابل usb به کامپیوتر وصل کنید. حالا باید دستگاه پرینتر را روشن کنید تا کامپیوتر آن را بشناسد.
  • به قسمت تنظیمات ویندوز، وارد شوید. برای این کار، کافیست دکمه‌های Win + i را با هم فشار دهید.
  • گزینه‌ی Devices را انتخاب کنید.
گزینه Devices کامپیوتر
مرحله سوم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • از پنل سمت چپ، روی گزینه‌ی Printers & Scanners کلیک کنید.
گزینه Printers & Scanners کامپیوتر
مرحله چهارم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • برای اضافه کردن پرینتر، در صفحه‌ی بعد، گزینه‌ی Add a printer or scanner را انتخاب کنید.
گزینه Add a printer or scanner کامپیوتر
مرحله پنجم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • در این قسمت، ویندوز مدل پرینتر را جستجو می‌کند. در صورتی که پرینتر شما را پیدا کرد، نام و مدل آن را روی صفحه نمایش می‌دهد. در این صورت، کافی است پرینتر خود را انتخاب کنید و دکمه‌ی Next را بزنید تا کار نصب درایور، انجام گیرد.
پنجره Add a device کامپیوتر
مرحله ششم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • اگر ویندوز مدل پرینتر شما را نیافت، از پایین پنجره، گزینه‌ی The printer that I want isn’t listed را انتخاب کنید.
پیدا نکردن پرینتر در پنجره Add a device
مرحله هفتم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • در صفحه‌ی بعد، باید گزینه‌ی Add a local printer or network printer with manual settings را انتخاب کرده و دکمه‌ی Next را بزنید.
پیدا کردن پرینتر در پنجره Add a device
مرحله هشتم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • در مرحله‌ی بعد، نوع پورت پرینتر را روی حالت Local port قرار دهید و به مرحله‌ی بعدی بروید. به‌طور معمول، این گزینه در حالت پیش‌فرض انتخاب شده و لازم نیست تغییری در آن ایجاد کنید.
گزینه Local port در پنجره Add a device
مرحله نهم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • در صفحه‌ی Install the printer driver، شرکت سازنده‌ی پرینتر خود را از لیستی که نمایش داده می‌شود، پیدا و انتخاب کنید. در اینجا باید به دنبال نام شرکت Canon بگردید.
پیدا کردن نام canon در پنجره Add a device
مرحله دهم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • در مرحله‌ی بعد، باید یک عنوان انتخابی برای پرینتر خود، قرار دهید. عنوان را تایپ کنید و دکمه‌ی Next را بزنید.
وارد کردن اسم پرینتر در پنجره Add a device
مرحله یازدهم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • صفحه‌ی بعد مربوط به تنظیمات اشتراک‌گذاری پرینتر در فضای شبکه است. اگر می‌خواهید امکان به اشتراک‌گذاری پرینتر با سایر کاربران وجود داشته باشد، گزینه‌ی Share this printer so that others on the network can find and use it را فعال کنید. در غیر این صورت، گزینه‌ی Do not share this printer را کلیک کرده و به مرحله‌ی بعد بروید.
اشتراک گذاری پرینتر در پنجره Add a device
مرحله دوازدهم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • در اینجا، کار نصب درایور پرینتر، به پایان رسیده است. در بالای صفحه، باید پیام اضافه شدن پرینتر، نمایش داده شود. در پایین صفحه، دکمه‌ی Print a test page وجود دارد که با کلیک بر آن، می‌توانید یک پرینت آزمایشی با پرینتر خود انجام دهید.
تمام شدن نصب پرینترهای canon در پنجره Add a device
مرحله سیزدهم نصب پرینترهای canon با درایور داخلی ویندوز
  • در نهایت، روی دکمه‌ی Finish کلیک کنید تا پنجره‌ی نصب پرینتر، بسته شود.

گاهی وقتی درایور پرینتر را از روی سی دی یا از طریق فایل مستقیم، نصب می‌کنیم نیز لازم است یک بار مراحل بالا را انجام دهیم تا پرینتر جدید، به لیست پرینترهای ویندوز، اضافه شود.

پیشنهاد مطالعه

در مکینتاش:

اگر از کاربران سیستم عامل مک هستید نیز می‌توانید پرینتر را به سیستم خود اضافه کنید. در مک، بعد از باز کردن صفحه‌ی تنظیمات سیستم، در بخش System Preferences، گزینه‌ی Printers & Scanner را انتخاب کنید تا فرآیند اضافه کردن پرینتر، آغاز شود.

در این مقاله، شما را با انواع روش‌های نصب پرینترهای canon و درایور آن، آشنا کردیم. امیدواریم به شما کمک کرده باشیم از پرینتر کانون، بهترین استفاده را ببرید. فراموش نکنید که فروشگاه فالنیک، عرضه‌کننده‌ی انواع پرینترهای برندهای معتبر است که تنها با ارائه‌ی گارانتی معتبر و ضمات اصالت کالا و مشاوره رایگان، محصولات خود را به فروش می‌رساند. برای خرید پرینتر یا تعمیر پرینتر، با کارشناسان و متخصصان فالنیک، تماس بگیرید.

قیمت پرینتر با گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید خرید پرینتر را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه قیمت پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
قیمت پرینترتماس تلفنی
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا