به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

تفاوت SAN با HCI – تفاوت ها و کاربردها

SAN در مقابل HCI

شبکه‌های ذخیره‌سازی (SAN) و زیرساخت‌های فوق‌فشرده (HCI) دو رویکرد متفاوت برای مدیریت نیازهای ذخیره‌سازی داده‌های حجیم و دسترسی سریع در سازمان‌ها هستند. یک شبکه ذخیره‌سازی یا SAN، یک شبکه کامل است که ذخیره‌سازی مبتنی بر بلوک را از چندین دستگاه جمع می‌کند تا بتوان به داده‌ها دسترسی داشت، گویی در یک دستگاه ذخیره‌سازی شده است. زیرساخت فوق‌فشرده (HCI) یک راه‌حل برای ذخیره‌سازی، محاسبات و شبکه است که به تیم‌ها امکان می‌دهد تا از یک زیرساخت سخت‌افزاری محدود به سمت یک زیرساخت نرم‌افزاری منعطف‌تر حرکت کنند. SAN و HCI به موارد استفاده متفاوتی در زیرساخت‌های ذخیره‌سازی داده‌ها خدمت می‌کنند. این راهنما تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها را بررسی می‌کند تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام مورد برای کسب‌وکارتان مناسب‌تر است کمک کند.

تفاوت‌های کلیدی بین SAN و HCI

ویژگیSANHCI
معماریشبکه اختصاصی برای ذخیره‌سازی داده‌هایکپارچه‌سازی ذخیره‌سازی، محاسبات و شبکه در یک پلتفرم واحد
مقیاس‌پذیریمقیاس‌پذیری بالا با اضافه کردن اجزای سخت‌افزاریمقیاس‌پذیری افقی با اضافه کردن گره‌های جدید
مدیریتمدیریت پیچیده با نیاز به تخصص فنیمدیریت آسان با قابلیت‌های خودکارسازی
هزینههزینه‌های اولیه بالا به دلیل سخت‌افزار اختصاصیهزینه‌های اولیه پایین‌تر به دلیل استفاده از سخت‌افزار مشترک
انعطاف‌پذیریگزینه‌های محدود برای پیکربندی و سفارشی‌سازیگزینه‌های گسترده برای پیکربندی و سفارشی‌سازی

چگونه SAN و HCI کار می کنند؟

هر دو شبکه ذخیره‌سازی و زیرساخت فوق‌فشرده به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا منابع ذخیره‌سازی خود را با انعطاف‌پذیری بیشتری مدیریت کنند. با این حال، آنها این کار را به طور متفاوتی انجام می دهند.

تفاوت‌های اصلی بین SAN و HCI

  • قابلیت سفارشی‌سازی
  • سهولت استقرار و مدیریت
  • پشتیبانی برنامه

انتخاب بین SAN و HCI

تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا یک شبکه ذخیره‌سازی یا زیرساخت فوق‌فشرده را انتخاب کنید، به نیازهای تجاری بستگی دارد. شرکت‌های بزرگ با تیم‌های ذخیره‌سازی باتجربه ممکن است بخواهند یک SAN را پیاده‌سازی کنند تا بتوانند آن را بر اساس نیازهای تجاری خود به شدت سفارشی کنند. برعکس، یک کسب و کار کوچک که وارد زیرساخت ذخیره‌سازی می‌شود ممکن است یک HCI بخواهد، به خصوص اگر برنامه‌ای برای مقیاس‌بندی خطی منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی داشته باشد.

عجولانه تصمیم نگیرید؛ خواه محصول SAN یا HCI را انتخاب کنید، راه حل انتخابی باید بتواند سال‌ها به کسب و کار شما خدمت کند. بهترین کار این است که برنامه‌های رشد کسب و کار خود را نیز در نظر بگیرید: اگر یک کسب و کار کوچک هستید اما پتانسیل رشد قابل توجهی در پنج سال آینده دارید، یک راه حل ذخیره سازی را بر این اساس انتخاب کنید.

در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری بین SAN و HCI در نظر بگیرید:

  • نیازهای ذخیره سازی داده: اگر سازمان شما نیازهای ذخیره سازی داده‌های حجیم و عملکرد بالا دارد، SAN ممکن است گزینه مناسبی باشد. اگر سازمان شما نیازهای ذخیره سازی داده‌های متوسط دارد، HCI ممکن است گزینه بهتری باشد.
  • بودجه: SANها هزینه‌های اولیه بالاتری نسبت به HCIها دارند.
  • منابع فناوری اطلاعات: SANها نیاز به تخصص فنی بیشتری برای مدیریت دارند. HCIها مدیریت آسان‌تری دارند.
  • بارهای کاری: SANها برای طیف محدودی از بارهای کاری مناسب هستند. HCIها برای طیف گسترده‌تری از بارهای کاری مناسب هستند.
  • مقیاس‌پذیری: SANها را می‌توان با اضافه کردن اجزای سخت‌افزاری جدید به راحتی مقیاس‌بندی کرد. HCIها را می‌توان با اضافه کردن گره‌های جدید مقیاس‌بندی کرد، اما ممکن است به اندازه SANها مقیاس‌پذیر نباشند.
  • مدیریت: SANها مدیریت پیچیده‌تری نسبت به HCIها دارند. SANها نیاز به تخصص فنی برای پیکربندی و مدیریت دارند. HCIها مدیریت آسان‌تری دارند و می‌توان آنها را با استفاده از نرم‌افزار مدیریتی یکپارچه مدیریت کرد.
  • انعطاف‌پذیری: SANها گزینه‌های محدودی برای پیکربندی و سفارشی‌سازی دارند. HCIها گزینه‌های گسترده‌تری برای پیکربندی و سفارشی‌سازی دارند.
نصب و راه اندازی شبکه را به متخصصان بسپارید!
طبق آمار نصب و راه‌ اندازی شبکه به صورت استاندارد، هزینه‌های آتی شرکت را 10 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. متخصصان فالنیک آماده‌ی ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های نصب و راه‌اندازی شبکه‌ به صورت حرفه‌ای و استاندارد هستند. همین حالا تماس بگیرید.
خدمات نصب و راه اندازی شبکهمشاوره تلفنی

منبع: enterprise storage forum

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا