به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

10 خرابی پرینتر ریکو که باید به سریع تعمیر شود

خرابی پرینتر ریکو

برند ریکو (Ricoh) به تولید پرینترهای باکیفیت با ویژگی‌های کاربردی معروف است. این برند طیف گسترده‌ای از پرینترها را برای کاربردهای مختلف جهت مصارف خانگی، اداری و غیر ارائه می‌دهد. درست است که چاپگرهای ریکو بسیار بادوام هستند، اما بدین معنا نیست که شما در طول مدت استفاده از آنها دچار مشکل نمی‌شوید. گاهی اوقات ممکن است به دلایلی با خرابی پرینتر ریکو مواجه شوید. به‌خصوص هنگامی‌که در حال عجله برای چاپ یک سند مهم هستید، مشکلات پرینتر ریکو می‌تواند مانعی برای کارهای شما باشند. نیاز نیست نگران باشید! ما در این مقاله فالنیک به‌طور کامل در مورد مشکلات رایج پرینتر ریکو صحبت می‌کنیم. چنانچه با راهکارهای اعلام شده مشکل پرینترتان برطرف نشد، می‌توانید برای تعمیر پرینتر از کارشناسان ما کمک بگیرید.

شرکت فالنیک علاوه بر خدمات تعمیر در حوزه فروش انواع ماشین‌های اداری نیز فعالیت دارد. در نتیجه می‌توانید با کلیک روی کلمه قیمت پرینتر مشخصات دستگاه دلخواه خود را شناسایی و برای خرید اقدام کنید.

تعمیر پرینتر
برای تعمیر پرینتر و برطرف کردن مشکلات دستگاه می‌توانید با کارشناسان تعمیرات چاپگر فالنیک در ارتباط باشید. در فالنیک امکان تعمیر پرینتر در محل مشتری یا در شرکت با تجهیزات پیشرفته وجود دارد.
تعمیر پرینترتماس تلفنی

انواع مشکلات و خرابی پرینتر ریکو

برند ریکو پرینترهای مختلفی را وارد بازار کرده است که شامل پرینترهای جوهرافشان، پرینترهای لیزری و پرینترهای چندکاره هستند. همه این دستگاه‌ها به‌راحتی چاپ، کپی، اسکن، فکس را انجام می‌دهند. بااین‌حال، پرینترهای ریکو هنوز نیاز به بهبود دارند؛ زیرا گاهی اوقات دچار مشکل می‌شوند. به طوریکه کاربران مختلف با مشکل کار نکردن پرینتر ریکو و مجموعه از مشکلات دیگر مواجه شده‌اند. پس بیایید با مشکلات پرینتر ریکو بیشتر آشنا شویم:

1- خطای چراغ قرمز

روشن شدن چراغ قرمز نشان‌دهنده عدم امکان چاپ است. برای رفع این مشکل سه راه‌حل وجود دارند که باید بررسی کنید.

  • ابتدا مطمئن شوید که چاپگر به‌درستی به منبع برق وصل شده است.
  • دوم ببینید که آیا پرینتر از طریق کابل رابط،LAN  بی‌سیم یا بلوتوث به شبکه چاپ متصل است یا خیر.
  • در آخر، ارزیابی کنید که آیا سینی کاغذ پر از کاغذ است یا خیر. اینها شایع‌ترین دلایل خطای چراغ قرمز در پرینترهای ریکو هستند. همان‌طور که می‌بینید، این یک خطاست که به‌راحتی قابل‌رفع است.

2- ایجاد چاپ‌های کثیف

در اینجا چاپ کثیف به معنای چاپی با خطوط کشیده شده، لکه‌دار یا مخدوش است. هنگامی‌که پرینتر شما چاپ‌های تمیزی تحویل نمی‌دهد، ممکن است درام یا فیوزر دستگاه آسیب‌دیده باشد. برای رفع این نوع خرابی پرینتر ریکو، قطعه معیوب باید تعویض شود. همچنین بررسی کنید که آیا شیشه اسکن، شیشه نوردهی و تغذیه‌کننده کاغذ دستگاه کپی چندکاره ریکو شما تمیز هستند.

گاهی اوقات، گردوغبار روی کاغذها می‌تواند روی قطعات پرینتر باقی بماند. باگذشت زمان، کثیفی روی قطعات پرینتر می‌چسبد و تجمع پیدا می‌کند و سپس روی اسناد کپی شده یا اسکن شده ظاهر می‌شود.

کثیف پرینت گرفتن یکی از مشکلات پرینتر ریکو
برای حل این مشکل باید قطعاتی که رابطه مستقیم با دریافت و تحویل کاغذ دارند را تمیز کنید.

3- توقف دستگاه در هنگام چاپ

آیا پرینتر ریکو شما وسط چاپ متوقف می‌شود؟ این موضوع اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال چاپ فایل‌های گرافیکی سنگین هستید. در چنین شرایطی فرآیند چاپ قطع می‌شود؛ زیرا کامپیوتر نمی‌تواند داده‌ها با حجم بزرگ را پردازش کند. چه کاری باید انجام دهید؟

در بیشتر موارد فقط باید صبر کنید. پس از اتمام پردازش داده‌ها، چاپ باید از سر گرفته شود. اگر چاپ از سر گرفته نشد، خرابی پرینتر ریکو مربوط به مشکل دیگری خواهد بود.

4- گیر کردن کاغذ پرینتر

گیر کردن کاغذ یکی از رایج‌ترین مشکل پرینترها در همه برندهاست. هنگامی‌که خطای گیر کردن کاغذ را مشاهده کردید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید کاغذ گیر کرده کجاست. قسمت جلویی چاپگر را باز کنید و به دنبال کاغذ بگردید. سپس با دو دست به‌آرامی کاغذ را بیرون بکشید.

کاغذ را به‌ زور یا سریع نکشید، در غیر این صورت ممکن است پاره شود و تکه‌ای از آن همچنان داخل گیر کند.

توجه داشته باشید، زمانی که به دنبال کاغذ گیر کرده هستید، مراقب باشید! برخی از قسمت‌های داخلی پرینتر ممکن است بسیار داغ باشند. وقتی کارتان تمام شد، درپوش جلویی پرینتر را ببندید. حالا پرینتر باید به‌طور خودکار خطای گیر کردن کاغذ را رفع کند.

پیشنهاد مطالعه

5- چاپ آهسته پرینتر

آیا فرآیند چاپ در پرینتر ریکو شما خیلی طول می‌کشد؟ این مشکل پرینتر ریکو ممکن است به دلیل تنظیم کیفیت چاپ باشد. اگر دستگاه تنظیم‌شده است که پرینت‌های با کیفیت بالا را چاپ کند، رزولوشن یا dpi بالاتر (نقاط در اینچ) تنظیمات دستگاه دقت کنید. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کیفیت را برای سرعت بخشیدن به فرآیند چاپ به دسترسی تنظیم کنید.

کند شدن سرعت چاپ یکی از مشکلات پرینتر ریکو
اگر چاپ با کیفیت بالا لازم نیست، رزولوشن یا dpi را در مقدار پایین‌تر تنظیم کنید.

6- چاپ با کیفیت پایین

اگر پرینترهای شما چاپ‌های کم‌رنگ یا با کیفیت پایین را ارائه می‌دهند، ممکن است کم بودن تونر مشکل اصلی خرابی پرینتر ریکو باشد. تونر پودری است که درون کارتریج قرار می‌گیرد تا فرآیند چاپ انجام شود. دلیل دیگر برای چاپ با کیفیت پایین می‌تواند تنظیم کیفیت چاپ باشد (رزولوشن یا dp). گاهی اوقات ممکن است مشکل از پرینتر نباشد، بلکه مشکل از کاغذی باشد که استفاده کرده‌اید. اگر کاغذ شما ضخیم یا مرطوب باشد، چاپ‌های شما کیفیت خوبی نخواهند داشت. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که از کاغذ مناسب در پرینتر استفاده می‌کنید.

7- کدهای خطای پرینتر ریکو

کدهای خطای پرینتر ریکو را می‌توان به سه سطح (A، B، C) تقسیم کرد.

  • کدهای سطح A ریسک بالایی دارند و فقط یک متخصص باید این خطا را بازنشانی و تعمیر کند.
  • خطاهای سطح B توسط یک یا چند واحد خاص ایجاد می‌شوند. پرینتر به استثنای واحدهای مربوطه طبق معمول کار می‌کند.
  • خطاهای سطح C به جز نمایش اخطار روی کنترل پنل هیچ تاثیری بر عملکرد دستگاه ندارند.

کدهای SC543، SC545 رایج‌ترین خطاها در محصولات ریکو هستند. این خطاها نشان دهنده مشکل در تثبیت دما یا ترمیستور خواهند بود.

تعمیر خرابی پرینتر ریکو توسط تعمیرکار
توصیه می‌شود برای تنظیم مجدد و رفع این مشکل با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید، زیرا قطعات معیوب باید قبل از تنظیم مجدد این خطاها تعویض یا تعمیر شوند، در غیر این صورت ممکن است منجر به آتش سوزی یا آسیب‌های دیگر شوند.

8- پرینت نگرفتن فایل‌های PDF

عدم چاپ PDF به دلیل مشکل در رمز عبور در فایل است. رمز عبور فایل PDF را با استفاده از منوی Change PDF Password در PDF Menu یا Web Image Monitor تنظیم کنید. برای تغییر گذرواژه PDF به Print Settings Menu و سپس Software Guide مراجعه کنید. فایل‌های PDF که توسط تنظیمات امنیتی فایل PDF مجاز به چاپ نیستند، قابل چاب نخواهند بود. همچنین PDF‌های بسیار فشرده را نمی‌توان با استفاده از PDF Direct Print چاپ کرد.

9- ظاهر خطوط سفید در پرینت

این مشکل به دلیل تمام شدن تونر رخ داده است. وقتی  Add tonerیا Toner is almost Empty پیام روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، تونر را جایگزین کنید. برای اینکه خطوط سفید در پرینت ظاهر نشوند، کارهای زیر را انجام دهید:

  • از کاغذهایی استفاده کنید که در دما و رطوبت مناسب نگهداری شده باشند (مرطوب نباشند)
  • ممکن است تکه‌هایی از کاغذ به غلتک وصل شده باشند. پس غلتک را تمیز کنید.

10- پرینت نگرفتن پرینتر ریکو

کار نکردن یا چاپ نشدن پرینتر ریکو به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که اغلب در صورت بروز هرگونه مشکل برای هر پرینتری رخ می‌دهد. پس اگر یک مدل پرینتر ریکو دارید که کار نمی‌کند یا فرآیند چاپ را انجام می‌دهد، باید به دنبال مشکلات رایج پرینتر ریکو باشید. در ادامه به راه‌حل‌های کاربردی اشاره می‌کنیم که مشکل کار نکردن پرینتر ریکو را به ‌کلی حل می‌کنند:

بررسی کابل‌ها و اتصالات پرینتر

مطمئن شوید که کابل‌ها به‌درستی در محل خود قرار دارند و شل نیستند. باید کابل برق ازیک‌طرف به پریز برق و از طرف دیگر به پرینتر متصل است. اگر متصل نیستند، دوباره آن را با دقت به هم وصل کنید. ممکن است کابل شما آسیب‌دیده باشد. در صورت بروز هرگونه آسیب به کابل، لازم است آن را تعویض کنید. به‌علاوه، کابل خود را برای هرگونه آسیب یا بریدگی بررسی کنید. اگر کابل آسیب‌دیده بود، آن را با یک کابل جدید جایگزین کنید. با بررسی کامل کابل اتصال می‌توانید به‌راحتی مشکل کار نکردن پرینتر ریکو را حل کنید.

قطع و وصل کردن اتصال به برق

اگر در کابل و اتصالات مشکلی نبود، حالا باید تمامی کابل‌ها را از پریز و پرینتر خارج کنید و بعد از چند ثانیه دوباره وصل کنید. برای حل خرابی پرینتر ریکو مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا تمام کابل‌ها و اتصال پرینتر ریکو را از پریز دیواری و پرینتر جدا کنید.
  2. حالا چند دقیقه صبر کنید تا دوباره همه کابل‌ها را به برق و پرینتر وصل کنید.
  3. اکنون کابل‌ها را به پریز دیواری و چاپگر وصل کرده و دستگاه را روشن کنید.
  4. حالا یک کاغذ را چاپ کنید تا بیینید آیا دستگاه کار می‌کند یا خیر.

احتمال دیگر این است که پریز برق منبع برق کافی برای پرینتر را فراهم نمی‌کند و به همین دلیل است که نمی‌تواند کار کند. منبع برق یا پریز دیواری دیگری را امتحان کنید و ببینید آیا مشکل حل‌شده است یا خیر.

عدم وجود کاغذ در سینی کاغذ

اگر بشنوید که یکی از رایج‌ترین دلایل خرابی پرینتر ریکو، خالی بودن سینی کاغذ است، شگفت‌زده خواهید شد. هیچ شکی وجود ندارد که برخی از کاربران این مورد را پشت گوش می‌اندازند. بنابراین، توصیه می‌شود زمانی که پرینتر شما کار نمی‌کند، کاغذهای موجود در سینی کاغذ را بررسی کنید. اگر کاغذ وجود نداشت، یکسری کاغذ جدید را در محل قرار دهید.

پرینت نگرفتن یکی از خرابی‌های پرینتر ریکو
با قراردادن کاغذ استاندارد در سینی پرینتر ریکو می‌توانید مشکل پرینتر نگرفتن آن را برطرف کنید.

راه‌اندازی مجدد سیستم پرینتر

اگر پرینتر ریکو کار نمی‌کند، می‌توانید با حذف فایل‌های کش مشکل را حل کنید. به‌طورکلی، مؤثرترین راه برای تمیز کردن رم دستگاه، راه‌اندازی مجدد یا ریست کردن کامپیوتر است. با ریست کردن کامپیوتر، ممکن است بتوانید مشکل را حل کنید، زیرا با این کار فایل‌های کش حذف می‌شوند. ابتدا کامپیوتر را ریست کرده، سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • منبع تغذیه و کابل‌های خروجی را از پریز جدا کنید.
  • قبل از اتصال به برق حدود دو تا سه دقیقه صبر کنید.
  • دوباره منبع برق را به پریز برق وصل و تمام کابل‌هایی را که از برق جدا کرده‌اید وصل کنید.
  • پس از اتمام، پرینتر را دوباره روشن و بررسی کنید که آیا دستگاه کار می‌کند یا خیر.

چک کردن آپدیت درایورها

ممکن است مشکلات پرینتر ریکو به دلیل درایورهای قدیمی باشد. بنابراین، توصیه می‌شود برای حل مشکل، به‌روزرسانی درایورهای پرینتر را بررسی و آن را در دستگاه خود دانلود کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلید Windows + X را روی کیبورد فشار دهید و از منوی بازشده گزینه Device Manager را انتخاب کنید.
  • روی نام سازنده پرینتر ریکو خود کلیک راست کنید.
  • مجدداً گزینه Update driver را انتخاب کنید تا درایور شما آپدیت شود.
  • حالا منتظر بمانید تا کامپیوتر مراحل آپدیت را کامل کند.
  • اکنون می‌توانید بدون نگرانی فرآیند چاپ را از سر بگیرید.
مشکلات رایج پرینتر ریکو با آپدیت درایور
بسیاری از مشکلات نرم افزاری پرینترها با آپدیت درایورها برطرف می‌شود.

ریکو یک شرکت مشهور است که در تولید محصولات الکترونیکی مانند پرینتر تخصص دارد؛ اما تعدادی از کاربران هستند که با مشکلات و خرابی پرینتر ریکو مواجه می‌شوند. این مشکلات ممکن است ناامیدکننده باشد، به‌خصوص زمانی که می‌خواهید کارهای خود را به‌سرعت انجام دهید. با راه‌حل‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم می‌توانید مشکلات رایج پرینتر ریکو را حل کنید. اگر مشکلات همچنان باقی هستند، می‌توانید از خدمات تعمیر پرینتر فالنیک استفاده کنید.

قیمت پرینتر با گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید خرید پرینتر را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه قیمت پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
قیمت پرینترتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا