به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

📌 استوریج های all-flash کیونپ چه ویژگی هایی دارند

استوریج های all flash qnap

کیونپ از شرکت‌های شناخته شده و مطرح در حوزه ساخت تجهیزات ذخیره‌سازی است که طیف وسیعی از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی را به بازار عرضه کرده است. یکی از این محصولات ذخیره‌سازهای تمام فلش (all-flash) هستند. ذخیره‌سازهای تمام فلش از درایوهای حالت جامد (SSD) برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کنند که سریع‌تر و قابل اعتمادتر از درایوهای مکانیکی سنتی یا همان هارد دیسک‌ها هستند. در این مقاله با ویژگی‌ها، مزایا، معماری و… هر آنچه که در زمینه این استوریج‌های قدرتمند وجود دارد، آشنا می‌شویم. با فالنیک همراه باشید.

برای خرید استوریج QNAP یا اطلاع از قیمت استوریج می‌توانید روی لینک کرده و از محصولات فروشگاه فالنیک دیدن کنید.

خرید استوریج qnap
فالنیک (ایران اچ پی) دارنده سبد کامل محصولات qnap با گارانتی معتبر در ایران. محصولات QNAP مناسب برای رده‌های سازمانی، کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و خانگی طراحی شده‌اند. جهت اطلاع از قیمت استوریج qnap و مشاوره خرید ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ کلیک کنید.
خرید استوریج qnapمشاوره تلفنی رایگان

مزایای استوریج‌های all-flash کیونپ

همانطور که در مقاله استوریج QNAP چیست و چه مزایایی دارد عنوان کردیم، یکی از ویژگی‌های اصلی استوریج‌های کیونپ، تنوع بالای محصولات ان است که نیازهای مختلف کاربران را برطرف می‌کند. استوریج‌های all-flash کیونپ برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله مجازی‌سازی، میزبانی پایگاه‌های داده و ذخیره‌سازی انواع مختلفی از فایل‌ها مناسب هستند. همچنین، آن‌ها گزینه مناسبی برای میزبانی برنامه‌های سازمانی هستند و یکی از انتخاب‌های اصلی ارائه‌دهندگان خدمات ابری و شرکت‌هایی هستند که قصد پیاده‌سازی مراکز داده را دارند.

راه‌حل‌های all-flash کیونپ چند مزیت عمده نسبت به سایر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی دارند که از آن جمله می‌توان به موارد اشاره کرد:

سرعت: ذخیره‌سازهای تمام فلش سریع‌تر از سایر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی هستند که بهبود عملکرد برنامه‌های کاربردی و بهره‌وری بیشتر کارمندان را به همراه دارند.

قابلیت اطمینان: ذخیره‌سازهای تمام فلش قابل اعتمادتر از سایر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی هستند و به همین دلیل در مقایسه با راه‌حل‌های مبتنی بر هارد دیسک‌ها، نرخ خرابی کمتری دارند.

مقیاسپذیری: ذخیره‌سازهای تمام فلش راه‌حل‌های جامع‌تری در ارتباط با مقیاس‌‌پذیری ارائه می‌کنند و می‌توانند با رشد فعالیت‌های تجاری سازگار شوند.

کارایی: ذخیره‌سازهای all-flash به شکل دقیق‌تر و بهینه‌تری از فضای خالی رسانه‌ها استفاده می‌کنند که صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به همراه دارند.

عملکرد: حافظه‌های تمام فلش قابل نصب در استوریج‌های کیونپ نه تنها به لحاظ عملکرد از نمونه‌های دیسکی بهتر هستند، بلکه به دلیل گرمای کمتری که تولید می‌کنند، مولفه‌های سخت‌افزاری آن‌ها طول عمر بیشتری دارد و در بلندمدت مصرف انرژی کمتری دارند که صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به همراه دارند.

از دیگر ویژگی‌های شاخص استوریج‌های all-flash کیونپ به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • استفاده از درایوهای حالت جامد (SSD)
  • سرعت بالا
  • قابلیت اطمینان بالا
  • مقیاس‌پذیری بالا
  • کارایی بالا
  • مدیریت آسان
  • امنیت بالا
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها

با توجه به مزایایی که برشمردیم، باید بگوییم اگر به دنبال راه‌حل ذخیره‌سازی سریع، قابل اعتماد، مقیاس‌پذیر و کارآمد هستید، ذخیره‌سازهای تمام فلش کیونپ یک انتخاب عالی هستند.

پیشنهاد مطالعه

معماری استوریج تمام فلش کیونپ به چه صورتی است؟

معماری استوریج‌های تمام فلش کیونپ بر پایه فناوری‌های (NVMe) و حافظه‌های حالت جامد استوار است. در این معماری، حافظه‌های NVMe به عنوان رابط ارتباطی بین حافظه‌های SSD و سرور مورد استفاده قرار می‌گیرند. حافظه‌های NVMe با سرعت بالایی داده‌ها را از حافظه‌های SSD به سمت سرور منتقل می‌کنند. به علاوه، استفاده از حافظه‌های SSD باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش کارایی در مقایسه با استفاده از حافظه‌های سخت‌افزاری عادی می‌شود.

به علاوه، سیستم‌های تمام فلش کیونپ دارای چند کنترلر هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا به صورت همزمان دسترسی به داده‌ها را از طریق چند مسیر انجام دهند. این معماری پویا و مقیاس‌پذیر باعث می‌شود که سیستم قابلیت افزایش‌پذیری بالایی داشته باشد و به راحتی قابل توسعه باشد.

معماری استوریج‌های تمام فلش کیونپ متشکل از مولفه‌های سخت‌افزاری مختلفی است که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

کنترل‌کننده: کنترل‌کننده مسئولیت مدیریت استوریج را بر عهده دارد. کنترل‌کننده دسترسی به داده‌ها، عملکرد استوریج و امنیت داده‌ها را مدیریت می‌کند تا استوریج در گذر زمان با افت عملکرد روبرو نشود.

درایوهای SSD: درایوهای SSD مسئول ذخیره‌سازی داده‌ها هستند. درایوهای SSD سریع‌تر و قابل اعتمادتر از هارد دیسک‌ها هستند و علاوه بر ذخیره‌سازی داده‌ها به کاربران اجازه می‌دهند بر مبنای مفهومی که SSD Cache نام دارد یک حافظه ذخیره‌سازی موقت را تعریف کنند که نقش بافر را برای استوریج بازی می‌کند.

تراشه شبکه: این تراشه مسئول انتقال داده‌ها بین ذخیره‌ساز و سایر دستگاه‌های تحت شبکه مثل میزبان‌ها یا همان سرورهاست. این تراشه پهنای باند کافی برای انتقال اطلاعات ارائه می‌کند تا کلاینت‌ها بتوانند بر مبنای حداکثر پهنای باند تعریف شده در شبکه به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

در مجموع معماری استوریج تمام فلش کیونپ با استفاده از حافظه‌های (NVMe) و درایوهای SSD و داشتن چند کنترلر مستقل، یک سیستم ذخیره‌سازی با سرعت بالا و قابلیت افزایش‌پذیری بالا ارائه می‌کند.

استوریج تمام فلش کیونپ
TS-H1290FX یکی از استوریج های تمام فلش و پرقدرت کیونپ

SSD Cache در استوریج کیونپ all-flash

حافظه نهان SSD یک حافظه کوچک و سریع است که برای ذخیره داده‌ها و دستورالعمل‌های پرکاربرد میان‌افزار استوریج مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حافظه می‌تواند به بهبود عملکرد استوریج با کاهش تعداد دفعاتی که برای دسترسی به دیسک نیاز دارد، کمک کند.

حافظه نهان SSD معمولا از درایوهای حالت جامد (SSD) ساخته می‌شود که سریع‌تر از درایوهای مکانیکی هستند. این جمله بدان معناست که استوریج می‌تواند داده‌ها و اطلاعات پر کاربرد را بافر کند تا دسترسی به آن‌ها سریع‌تر انجام شود. حافظه نهان SSD می‌تواند به بهبود عملکرد انواع مختلف کارهای استوریج کمک کند که موارد زیر از آن جمله‌اند:

  • خواندن و نوشتن فایل‌ها
  • بارگذاری برنامه‌ها
  • اجرای پایگاه داده‌ها
  • ویرایش فایل‌های ویدیویی
  • بارگذاری ماشین‌های مجازی و …

حافظه نهان SSD یک راه‌حل مقرون به صرفه برای بهبود عملکرد استوریج است که افزایش سرعت و کارایی کلی دستگاه را به همراه دارد. برخی از مزایای استفاده از حافظه نهان SSD به شرح زیر است:

  • بهبود سرعت خواندن و نوشتن
  • بهبود زمان بارگذاری برنامه‌ها
  • بهبود عملکرد پایگاه داده
  • بهبود عملکرد ویرایش فایل‌های ویدیویی
  • بهبود پیاده‌سازی راه‌‌حل‌های مجازی
  • کاهش تعداد دفعاتی که برای دسترسی به اطلاعات پر کاربرد، استوریج نیاز دارد به درایوها مراجعه کند.
  • افزایش طول عمر دستگاه

به طور کلی، اگر به دنبال راه‌حلی برای بهبود عملکرد استوریج خود هستید، پیاده‌سازی حافظه نهان SSD یک انتخاب عالی است.

پیشنهاد مطالعه

آیا استفاده از استوریج تمام فلش کیونپ برای شرکت‌های کوچک هم مناسب است؟

پاسخ مثبت است، به شرطی که دامنه فعالیت‌های این شرکت‌ها در ارتباط با فایل‌های بزرگ و تراکنش‌های بالای روزانه باشد. در چنین شرایطی، استوریج‌های تمام فلش این امکان را می‌دهند که به راحتی با فایل‌های بزرگ کار کنید و آن‌ها را در شبکه میان کاربران مختلف به اشتراک بگذارید. در این صورت کارمندان بخش‌های مختلف می‌توانند به طور همزمان روی پروژه‌ها کار کنند و زمان بارگذاری فایل‌ها و ذخیره‌سازی تغییرات به حداقل می‌رسد.

به طور کلی، استوریج‌های تمام فلش کیونپ به بهترین شکل از قابلیت افزایش‌پذیری پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که در صورت نیاز، برخی از مولفه‌های سخت‌افزاری را ارتقا دهید، به جای آن‌که مجبور شوید به دلیل محدودیت در پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی بیشتر، استوریج جدیدی را خریداری کنید.

آیا استوریج‌های تمام فلش کیونپ قابلیت پشتیبانی از کلان داده‌ها را دارند؟

پاسخ مثبت است. استوریج‌های تمام فلش کیونپ بهترین گزینه برای میزبانی کلان داده‌ها (Big Data) هستند. به بیان دقیق‌تر، فناوری فلش اجازه می‌دهد تا خوشه‌های هدوپ، انباره‌ها و دریاچه‌های داده را بدون مشکل روی استوریج ذخیره‌سازی کنید و در ادامه از طریق نرم‌افزارهایی مثل آپاچی اسپارک که روی سرور نصب می‌شوند به واکشی این اطلاعات به درون حافظه اصلی کنید. با توجه به این‌که هر دو مولفه سخت‌افزاری سرور و استوریج از کارت‌های شبکه چند گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند و از طرفی گذرگاه‌های انتقال داده و کارت‌های HBA  بالاترین سطح از دسترسی به اطلاعات را از طریق کانال‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کنند، فرآیند ارسال و دریافت اطلاعات به استوریج با کمترین تاخیر ممکن انجام می‌شود. همین مسئله باعث شده است تا پشتیبانی از فناوری‌های NVMe و درایوهای SSD به برگ برنده این استوریج‌ها تبدیل شود. همچنین، همان‌گونه که اشاره کردیم، وجود کنترلرهای چندگانه به استوریج اجازه می‌دهد به طیف گسترده‌ای از درخواست‌های کاربران مبنی بر دسترسی به داده‌ها به شکل همزمان پاسخ دهند.

به هر حال، با توجه به نوع کاربری و حجم داده‌هایی که باید ذخیره‌سازی کنید، بهتر است قبل از انتخاب استوریج‌های تمام فلش کیونپ یا هر نوع سیستم ذخیره‌سازی دیگر، نیازهای خود را به دقت بررسی کنید و با توجه به این نیازها، تصمیم بگیرید که کدام محصول برای شما مناسب‌تر است.

استوریج all-flash qnap
استوریج‌های تمام فلش کیونپ با قابلیت اطمینان و سرعت بالا عرضه می‌شوند.

فشرده‌سازی درون خطی اطلاعات در استوریج‌های تمام فلش کیونپ

فشرده‌سازی درون خطی داده‌ها، یک تکنیک ذخیره‌سازی است که از الگوهای تکراری در داده‌ها برای کاهش اندازه فایل‌ها استفاده می‌کند. معماری فوق می‌تواند به صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی و بهبود کارایی دسترسی به داده‌ها کمک کند.

فشرده‌سازی درون خطی داده‌های به طور مستقیم روی داده‌های ذخیره شده در استوریج اعمال می‌شود که درست در نقطه مقابل فشرده‌سازی برون خطی داده‌ها قرار دارد که داده‌ها را قبل از ذخیره‌سازی در استوریج فشرده می‌کند. فشرده‌سازی درون خطی داده‌ها می‌تواند برای انواع مختلف داده‌ها، از جمله داده‌های متنی، داده‌های گرافیکی و داده‌های صوتی و ویدیویی استفاده شود. این فناوری نقش مهمی در استفاده بهینه از فضای ذخیره‌سازی دارد که استوریج‌های تمام فلش کیونپ به آن تجهیز شده‌اند.

برای مثال، یک فایل متنی معمولی ممکن است شامل مقدار زیادی فضای خالی باشد. فشرده‌سازی درون خطی می‌تواند این فضاهای خالی را حذف کند و اندازه فایل را کاهش دهد. همچنین، فشرده‌سازی درون خطی داده‌ها می‌تواند به بهبود کارایی دسترسی به داده‌ها کمک کند. هنگامی که داده‌ها فشرده می‌شوند، درخواست‌های خواندن کمتری برای استوریج ارسال می‌شود که عملکرد برنامه‌های کاربردی را افزایش می‌دهد.

همان‌گونه که مشاهده کردید، استوریج‌های تمام فلش کیونپ به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی و مدیریتی مجهز هستند که نه تنها سرعت دسترسی به اطلاعات را بیشتر از استوریج‌های هیبریدی یا مبتنی بر دیسک‌های سخت می‌کنند، بلکه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر دستگاه را به همراه دارند. این استوریج‌ها با قابلیت اتصال به انواع مختلفی از تجهیزات مثل سرورها، استوریج‌های دیگر یا شبکه‌های منطقه ذخیره‌سازی به سازمان‌ها کمک می‌کنند یک مخزن بزرگ برای میزبانی اطلاعات تعریف کنند که به شکل محلی در دسترس سیستم‌عامل نصب شده روی سرور قرار می‌گیرد.

چکیده‌ای از آن‌چه در این مقاله آموختیم

در این مقاله به معرفی و بررسی استوریج های قدرتمند و سریع All-Flash کیونپ پرداختیم و در ادامه به چند سوال مهم که در زمینه این محصولات وجود دارد، پاسخ دادیم. در مجموع این استوریج‌ها می‌توانند نیازهای کاری کسب و کارهای بزرگ را به خوبی پاسخ دهند و تا سال‌ها خیال‌تان را از شبکه‌ای که در اختیار دارید، راحتت کنند.

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در زمینه استوریج‌های کیونپ می‌توانید با متخصصان فالنیک تماس بگیرید.

قیمت استوریج
برای خرید یا دریافت قیمت استوریج در برندهای مختلف، کافی‌ست روی لینک کلیک کنید و لیستی از بهترین استوریج‌های موجود در بازار را مشاهده کنید. فالنیک خدمات مشاوره تخصصی برای خرید استوریج را نیز به شما عرضه می‌کند که کاملا رایگان است.
قیمت استوریجمشاوره تلفنی رایگان

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا