به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

دلایل خرابی DC power پرینترهای چندکاره و دستگاه کپی

دلایل خرابی DC power پرینترهای چندکاره و دستگاه کپی

پرینتر از قطعات متعددی تشکیل شده‌است که هر کدام در جای خود وظایفی دارند. کسانی که دانش کافی برای تعمیر پرینتر دارند، تمامی این قطعات و عملکرد آنها را می‌شناسند. در اینجا ما قصد داریم دلایل خرابی DC power پرینتر و دستگاه کپی را بررسی کنیم.

DC Power پرینتر چیست؟

هر پرینتر دارای ولتاژهای متناوب AC و DC است. همانطور که می‌دانید، AC به معنای جریان متناوب و DC هم به معنای جریان مستقیم است. این جریان‌های متناوب، در واقع همان منتقل کننده‌های اطلاعات هستند. قطعه DC Power، ولتاژ AC را به ولتاژ DC Power هم قطعه‌ای است که وظیفه برق‌رسانی به اجزای دیگر را برعهده دارد.

دلایل خرابی DC Power چیست؟

همانطور که گفته شد، DC Power یکی از قطعات اصلی پرینتر است که خرابی آن، عملکرد دستگاه را دچار مشکل خواهد کرد. کافیست فقط یکی از دلایل خرابی این قطعه رخ دهد تا دیگر قادر به استفاده از پرینتر نباشید.

اما دلایل خرابی قطعه DC Power:

دلیل اصلی خرابی قطعه DC Power، شوک ناگهانی در جریان برق دستگاه است. در صورت اتصالی در سیستم برق‌رسانی پرینتر و دستگاه کپی، این قطعه دچار مشکل شده و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. وجود همانطور که می‌دانید وجود مشکل در سیستم پرینتر اچ پی، از طریق پنل پرینتر اچ پی قابل مشاهده است. فقط کافیست شما آشنایی کامل با پنل پرینتر داشته باشید تا بتوانید مشکلات ایجاد شده را تشخیص دهید.

پیشنهاد مطالعه

علائم خرابی DC Power را چگونه شناسایی کنیم؟

علائم متعددی نشان از خرابی قطعه DC Power پرینتر دارند. این علائم عبارتند از:

  • روشن نشدن پرینتر
  • روشن و خاموش شدن بی‌دلیل پرینتر
  • کند شدن عملکرد پرینتر
  • هنگ کردن پرینتر
  • ریست شدن مداوم پرینتر
  • شنیده شدن صداهای ناهنجار از پشت پرینتر
  • و …
تعمیرات تخصصی پرینتر
قطعه DC Power پرینتر در هر دستگاهی، ظاهری کاملا متفاوت دارد.

تعمیر DC Power چگونه انجام می‌شود؟

برای تعمیر قطعه DC Power، به اولین نکته‌ای که باید توجه کرد، نشانه‌های خرابی آن است. ابتدا باید دید که کدامیک از علائم خرابی در دستگاه نمایان است. سپس براساس مشکل ایجاد شده، راه حل رفع آن را یافت. اما چه کسی قادر است قطعه DC Power را تعمیر کند؟

تنها کسی که از پس تعمیر این قطعه برمی‌آید، تعمیرکار پرینتر و ماشین‌های اداری است. اگر این کار توسط تعمیرکار انجام نشود، ممکن است با ولتاژهای دستگاه دچار مشکل شده و به بخش‌ها و قطعات دیگر هم آسیب وارد کند.

تعمیرکار پرینتر تشخیص می‌دهد که قطعه DC Power قابل تعمیر است و یا باید آن را تعویض کنید.

هزینه تعمیر DC Power چقدر است؟

نمی‌توان هزینه مشخصی برای تعمیر قطعه پاور پرینتر بیان کرد. زیرا قیمتی که برای این خدمت ارائه می‌شود، به میزان آسیبی که به دستگاه وارد شده بستگی دارد. پس ابتدا باید دستگاه کارشناسی شود، سپس با توجه به میزان خرابی، هزینه تعمیر DC Power از سوی کارشناس اعلام خواهد شد.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.
خدمات تعمیر پرینتر
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا