به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

به مناسبت روز جهانی قانون کپی رایت

روز جهانی قانون کپی رایت

کپی رایت (Copyright) یا حق نشر، مجموعه‌ای از حقوق است که به ناشر یا نویسنده یک اثر تعلق می‌گیرد. این حقوق هرگونه کپی برداری از اثر را منع کرده و در صورت استفاده از مطالب و محتواها بدون ذکر منبع، پیگرد قانونی خواهد داشت.

افراد زیادی وجود دارند که تمام تلاش خود را برای سرگرم کردن ما انجام می‌دهند. کتاب، مقالات آموزشی، موزیک، فیلم، سریال و … از آثار این افراد است.

همچنین کاربران اینترنت هرروز بر تعدادشان افزوده می‌شود و عده‌ی زیادی در پی مطالبی هستند که در سایت‌ها و وبلاگ‌ها منتشر می‌شوند. اما تمام مطالبی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، دارای حق نشر بوده و هرگونه کپی برداری از آن‌ها مغایر با قوانین نشر است.

قانون کپی رایت فقط شامل مطالب منتشر شده در سایت و شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه فیلم، آثار هنری و موسیقی و سی دی و کتاب دارای قانون کپی رایت هستند.

در صورت رعایت نکردن حقوق مولف، شخص خطاکار تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. در صورتی که از مطالب منتشر شده‌ی نویسندگان استفاده می‌کنید، باید با مشورت خودِ شخص و ذکر منبع این کار صورت پذیرد.

اهمیت این امر به قدری بالا است که روز یکم ژانویه را به روی کپی رایت تخصیص داده‌اند. دلیل این امر هم قدردانی از زحمات نویسندگان، سازندگان برنامه‌های کامپیوتری، موسیقی و فیلم‌ها هستند.

مطالبی که در وبلاگ فالنیک نیز قرار می‌گیرد، حاصل فکر و خلاقیت نویسندگان این مجموعه بوده و هیچ‌گونه کپی برداری از سایت‌های دیگر نیست. در صورت استفاده از منابع انگلیسی هم منبع اصلی این مطالب ذکر می‌شود.

شما هم اگر به نوشتن و تولید محتوای تخصصی علاقه دارید، می‌توانید به صفحه‌ی نویسندگان ما مراجعه کرده و برای نشر مطالب خود، آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده مهمان فالنیک باشید

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا