به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

ساخت یک سوپر کامپیوتر با HPE Cray XD2000 بر پایه هوش مصنوعی

شرکت HPE

مرکز داده HPC و هوش مصنوعی فرانسه، برای سوپر کامپیوتر هوش مصنوعی “آسترال” دسترسی منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد تا باعث تسریع در اقدامات هوش مصنوعی کشور و پیشرفت در حوزه‌های مدل‌سازی آب و هوا، بیوتکنولوژی، مراقبت‌های بهداشتی و علوم مواد کشور شود.

ابر کامپیوتر HPE Cray XD2000 یک پلتفرم متراکم و چند سروره از شرکت HPE است. این ابر کامپیوتر قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 4، AMD EPYC سری 9004 با حداکثر 96 هسته و توان مصرفی 400W را دارد.

در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳، در نورماندی فرانسه، شرکت HPE اعلام کرد که یک سوپرکامپیوتر هوش مصنوعی جدید به نام “آسترال” را بر اساس سوپرکامپیوترهای HPE Cray و محیط توسعه یادگیری ماشین HPE، برای مرکز داده HPC و هوش مصنوعی به نام CRIANN (Centre Régional Informatique et d’Applications Numériques de Normandie) ساخته است. آسترال در ۱۲ اکتبر در یک رویداد اختصاصی در CRIANN رونمایی شد.

سوپرکامپیوتر جدید هوش مصنوعی جزء تلاش‌های جاری برای پیشرفت استراتژی ملی هوش مصنوعی فرانسه است و توسط منطقه نورماندی، دولت فرانسه و اتحادیه اروپا از طریق صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا (ERDF) هم‌مالکی شده است. آسترال به آموزش مدل‌های قوی هوش مصنوعی کمک خواهد کرد و شبیه‌سازی‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها را انجام داده و تسریع در کشف و نوآوری‌های علمی در زمینه‌های مدل‌سازی آب و هوا، بیوتکنولوژی، مراقبت‌های بهداشتی و علوم مواد و سایر زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

آسترال بر پایه حمایت مداوم هیولت پاکارد انترپرایز (HPE) از اقدامات هوش مصنوعی فرانسه ساخته شده است.

آسترال آخرین توسعه هوش مصنوعی است که هویت پکارد انترپرایز (HPE) برای فرانسه فراهم کرده است. این سیستم بر پایه سایر نوآوری‌هایی است که HPE ارائه داده است، شامل سوپرکامپیوتر Jean Zay برای GENCI (Grand Équipement National de Calcul Intensif)، سوپرکامپیوتر Adastra برای GENCI-CINES (Centre informatique national de l’enseignement supérieur) و “Champollion”، یک سوپرکامپیوتر هوش مصنوعی که HPE از طریق مرکز تمایز خود در گرونوبل فرانسه ارائه می‌دهد برای استفاده گسترده‌تر.

“از طریق همکاری جدید ما با CRIANN، کاربران در سازمان‌های عمومی و خصوصی به ابزارهایی دسترسی خواهند داشت تا مدل‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد و قابل توضیح ایجاد کنند تا در کشف‌های علمی و پیشرفت تحقیق و توسعه موثر باشند.”

جاستین هوتارد، معاون اجرایی و مدیر کل، HPC، AI و آزمایشگاه‌ها در HPE

فرانسه به‌وسیله یک سوپرکامپیوتر هوش مصنوعی جدید، با بهترین فن‌آوری‌ها، در جهت شتاب بخشیدن به نتایج، پیشرفت کرده است.

آسترال با استفاده از سوپرکامپیوترهای HPE Cray XD2000 ساخته شده و دارای HPE Machine Learning Development Environment (MLDE) است، یک پلتفرم نرم‌افزاری توسعه یادگیری ماشین برای آموزش سریع مدل‌های بزرگ.

این سیستم جدید برای پیشرفت در چند پروژه تحقیق و توسعه مورد استفاده قرار می‌گیرد که تأثیر مثبتی بر انسان‌ها دارند، از جمله:

  • پیش‌بینی تأثیر گرمایش جهانی با شبیه‌سازی جریان‌های ساحلی یا رودخانه‌ای مرتبط با منطقه نورماندی و سواحل آن یا رویدادهای جوی شدید.
  • تسریع در نوآوری در رانندگی خودکار با درک از اجتناب از موانع در محیط‌های مختلف مانند راه‌آهن یا شرایط آب‌وهوایی نامساعد.
  • پیشرفت در ابتکارات مراقبت‌های بهداشتی از طریق تحلیل خودکار تصاویر پزشکی یا توضیح خودکار فازهای خواب بر روی سیگنال‌های الکتروآنسفالوگرافی.

آسترال در CRIANN در یک پاد HPC سفارشی HPE میزبانی خواهد شد که از سیستم خنک‌کننده مایع مستقیم (DLC) استفاده می‌کند تا مصرف انرژی را بهینه کرده و پ footprint کربن کل سیستم را کاهش دهد.

آسترال بیش از دو پتافلاپس عملکرد بیشینه ارائه خواهد کرد که دو برابر عملکرد محاسباتی و ده برابر عملکرد محاسباتی شتاب‌داده شده نسبت به منابع پیشین CRIANN خواهد بود.

منبع: HPE

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا