به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

افزایش تقاضای جهانی برای خرید سرورهای بازسازی شده

سرورهای بازسازی شده

با رشد تکنولوژی، تقاضا برای خرید سرورهای قدرتمند افزایش یافته‌است. اما در اغلب مواقع قیمت آخرین نسل از سرورهای موجود در بازار جهانی و عدم توانایی خرید این دستگاه‌ها، مانع پیشرفت کسب و کارهایی شود که به دنبال افزایش زیرساخت‌های فناوری خود هستند. بنابراین؛ بسیاری از این کسب و کارهای نوپا و کوچک به سراغ سرورهای بازسازی شده می‌روند و همین موضوع سبب افزایش تقاضای جهانی برای خرید این سرورها شده‌است. اما این سرورها تا چه میزان امنیت داده‌ها را تضمین می‌کنند و شایعات پیرامون آن‌ها تا چه میزان حقیقت دارد؟ سرویس خبری فالنیک؛ در این زمینه گزارش جامعی تهیه کرده‌است که به رفع ابهامات در این زمینه کمک می‌کند.

آشنایی با دنیای سرورهای بازسازی شده

سرورهای بازسازی شده، سرورهایی هستند که پیش‌تر توسط سایر سازمان‌ها استفاده شده‌است و با ارتقا سخت‌افزار و تعمیر بخش‌های فرسوده، مجدد برای فروش به بازار عرضه می‌شوند که به مراتب قیمتی کم‌تر از سرورهای نو دارند.

سرورهای بازسازی شده یک گزینه وسوسه‌انگیز برای آن دسته از مشاغلی است که به دنبال سخت‌افزار مقرون‌به‌صرفه و پیشرفته هستند. این سرورها پس از یک دوره کاری مشخص در محیط‌های مرکز داده، از رده خارج محسوب می‌شوند اما همچنان کارایی مناسبی دارند. بنابراین؛ با بررسی عملکرد و سلامت اجزا، مجدد به سایر مشتریان که اغلب شرکت‌ها کوچک هستند فروخته می‌شوند.

سرورهای بازسازی شده شامل حال تمامی برندها از جمله سروهرای HPE هستند. بسیاری از شرکت‌های کوچک معتقدند که با خرید این سرورهای بازسازی شده علاوه‌بر بهرمندی از تکنولوژی روز سرورها، در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

از سویی دیگر تامین کنندگان سرورهای بازسازی شده نیز مدعی هستند که باسازی این دستگاه‌ها و استفاده مجدد از آن‌ها در مشاغل کوچک، با رویکردهای محیط زیستی سازگار است. با گسترش چرخه عمر سرورها، ضایعات الکترونیکی کاهش پیدا می‌کند و این موضوع در حفظ محیط زیست کمک بسزایی خواهد کرد.

کیفیت و امنیت سرورهای بازسازی شده

تامین کنندگان سرورهای بازسازی شده ادعا می‌کنند که قطعات سرورهای دست دوم به‌طور کامل بررسی شده و مطابق با استانداردهای کمپانی تولیدکننده ارتقا یافته‌اند. این موضوع با توجه به عدم نظارت دقیق بر کار واردکنندگان و تعمیرکاران سخت‌افزارهای دست دوم در ایران با ابهامات زیادی روبه‌رو است که باید پیش از خرید، نسبت به فروشنده آن اطلاعات جامعی کسب کرد. در مجموع سرورهای استوک و بازسازی شده در ایران مانند سایر کشورهای جهان به دلیل قیمت ارزان‌تری که نسبت به سرورهای نو دارند، فروش بالاتری دارد و اغلب توسط شرکت‌های نوپا و کسب و کارهای کوچک خریداری می‌شوند.

نکته قابل توجه برای کسب و کارها، مقایسه هزینه بین سرورهای بازسازی شده و جدید است. اگرچه سرورهای نو قدرت و عملکرد بالایی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند اما اغلب سرمایه‌گذاران مشاغل کوچک بر این باور هستند که برای یک کسب و کار کوچک نیازی به خرید سرور نو نیست و سرورهای بازسازی شده تمامی نیازهای آن‌ها را براورده می‌کنند. این افراد انتخاب سرورهای بازسازی شده را تجارتی منطقی و عاقلانه می‌دانند.

سرور بازسازی شده؛ بایدها و نبایدهای خرید

انتخاب سرور بازسازی شده ایدئال، مستلزم درک جامعی از نیازهای منحصر به فرد کسب و کار هر شرکت است. با ارزیابی دقیق عواملی مانند قدرت پردازش، ظرفیت ذخیره‌سازی، مقیاس‌پذیری و سازگاری با زیرساخت‌های موجود، می‌توانید از یکپارچگی که نیازهای فعلی و آینده کسب‌وکار شما را برآورده می‌کند، اطمینان حاصل کنید.

نصب و نگهداری سرورهای عمده فروشی بازسازی شده در عملکرد بهینه آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. استفاده از پشتیبانی حرفه‌ای IT و رعایت دستورالعمل‌های سازنده می‌تواند عملکرد مناسب و پایدار این دستگاه‌ها را در مدت طولانی تضمین کند.

اما به خاطر داشته باشید که سرورهای بازسازی شده با خطرات خاصی همراه هستند. مشکلات این سرورها شامل آسیب‌های پنهان، مشکلات سازگاری و ضمانت‌های محدود است. بسیاری از کسب و کارها با عدم اطلاع کافی در رابطه با این معایب ممکن است سروری خریداری کنند که خسارت زیادی به اطلاعات آن‌ها وارد سازد.

شایعات متعددی در رابطه با معایب و مزایای سرورهای بازسازی شده وجود دارد که نمی‌توان تمامی آن‌ها را تایید یا تکذیب کرد. با توجه به افزایش تقاضای جهانی مبنی بر خرید سرورهای بازسازی شده، تنها توصیه کمپانی‌ها به خریداران این است که سرور مورد نظر را از تامین کنندگان معتبر خریداری کنند تا خطرات احتمالی کاهش یابد.

همچنین اقدامات امنیتی قوی برای محافظت از سرورهای بازسازی شده در برابر تهدیدات احتمالی را مد نظر قرار دهند. استفاده از رمزگذاری پیشرفته، اجرای به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم، و انجام ممیزی‌های امنیتی می‌تواند انعطاف‌پذیری سرورهای بازسازی‌شده را در برابر خطرات سایبری در حال ظهور تقویت کند.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

منبع: PI

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا