به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

به کار گیری از سوپرکامپیوترهای HPE Cray برای ساخت رایانش ابری

سوپرکامپیوترهای HPE Cray

در تاریخ 17 اکتبر 2023 شرکت Hewlett Packard Enterprise اعلام کرد که از سوپرکامپیوترهای HPE Cray بازار پیشگام خود برای تأمین خدمات ابری جدید Crusoe استفاده خواهد شد، که برای محاسبات پایدار در حوزه هوش مصنوعی تولیدی و دیگر بارهای کاری محاسباتی مصرف می‌شوند.

Crusoe واحد‌های داده ماژولار را ایجاد و اداره می‌کند تا ظرفیت محاسباتی ویژه با عملکرد بالا را برای برآورده کردن نیازهای رو به رشد هوش مصنوعی به صورت مناسب برای اقلیم فراهم کند. Crusoe از انرژی‌های بی‌استفاده، محبوس یا تمییز داده‌شده مانند گاز طبیعی در دیگر موارد منفجر نشده یا انرژی تمییز داده‌شده استفاده می‌کند تا مراکز داده خود را تأمین کند. تاکنون، استفاده Crusoe از گاز منفجر نشده به مقدار میلیاردها فوت مکعب از منفجر شدن گاز جلوگیری کرده و در سال 2022 انتشار متان معادل حذف حدود 170،000 خودروی با موتور بنزینی از جاده‌ها را جلوگیری کرده است.

Crusoe، زیرساخت دیجیتالی همسو با آب و هوا را ارائه می‌دهد که برای محاسبات با کارایی بالا و هوش مصنوعی بهینه شده است.

Crusoe Energy

توسط همکاری جدید با HPE، Crusoe از سوپرکامپیوترهای HPE Cray XD بهره خواهد برد که به طور ویژه برای ارائه عملکرد انرژی‌مؤثر و مقیاس مورد نیاز برای آموزش و تنظیم مدل‌های هوش مصنوعی مقیاس بزرگ طراحی شده‌اند. HPE همچنین این راه‌حل‌ها را با GPU‌های Tensor Core H100 و Quantum-2 InfiniBand از NVIDIA طراحی کرده است تا محاسبات و شبکه‌های پیشرفته و شتاب‌داده را برای پشتیبانی از بارهای کاری مختلف مرتبط با هوش مصنوعی و داده فشرده ارائه دهد.

هدف Crusoe تبدیل پسماندهای تولید انرژی به منابع محاسباتی است که شرکت‌ها، موسسات آموزش عالی، ارتشابی‌گران و کارآفرینان می‌توانند برای توسعه محصولات و راه‌حل‌هایی که زندگی را تغییر می‌دهند، استفاده کنند. از طریق این همکاری، Crusoe می‌تواند از تخصص HPE در زمینه سوپرکامپیوترها، زیرساخت IT و IT پایدار به منظور افزایش سرعت اقدامات اصلی‌اش بهره ببرد.

Crusoe از سوپرکامپیوترهای HPE Cray XD بهره خواهد گرفت که برای ارائه عملکرد انرژی‌مؤثر و مقیاس مورد نیاز برای آموزش و تنظیم مدل‌های مقیاس بزرگ هوش مصنوعی به طور ویژه ساخته شده‌اند.

چیس لوکمیلر، مدیرعامل و موسس Crusoe گفته است: “مأموریت ما این است که آینده محاسبات را با آینده تغییرات آب و هوا همساز کنیم و به عنوان یک رهبر در زمینه سوپرکامپیوترها و IT پایدار، HPE همکاری ایده‌آلی برای حمایت از Crusoe در این مسیر است. با اتخاذ رویکرد انرژی‌افزایی به زیرساخت محاسباتی خود، می‌خواهیم به جهان کمک کنیم تا پتانسیل نوآوری تحولی با هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا را بدون لزوم پذیرش اثرات زیست‌محیطی مرتبط با تقاضای انرژی بزرگ از این بارهای کاری بهره‌برداری کند”.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

منبع: hpe.com

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا