به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

اغلب شرکت ها برای ورود هوش مصنوعی آماده نیستند

سیسکو به تازگی گزارشی منتشر کرده‌است که نشان می‌دهد از 8000 شرکت بررسی شده در سراسر جهان، تنها 14 درصد آمادگی کامل برای ورود به هوش مصنوعی را دارند. به گفته سیسکو، با وجود اینکه 97 درصد از سازمان‌ها اذعان دارند ضرورت استقرار فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش یافته‌است، اما هنوز به‌طور کامل زیرساخت‌های مورد نیاز را ندارند. در واقع، عدم تطبیق نوع کسب‌وکارها با استراتژی، زیرساخت، داده‌ها و فرهنگ عامل اصلی در کند شدن روند ورود به هوش مصنوعی است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سیسکو، 61 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی معتقد هستند تنها یک سال برای تجهیز کامل شرکت‌هایشان فرصت دارند. با این حال، اگرچه اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌طور کامل آماده ورود به هوش مصنوعی نیستند، اما  95 درصد از شرکت‌ها گزارش داده‌اند که پیش‌تر استراتژی هوش مصنوعی را برای سازمان خود تدوین کرده و در حال توسعه آن هستند. به گفته سیسکو چنین مسئله‌ای می‌تواند یک حرکت مثبت برای آینده هوش مصنوعی باشد، اما از سویی دیگر نشان می‌دهد که باید اقدامات اساسی‌تری انجام داد.

شرکت ها برای ورود هوش مصنوعی آماده نیستند
تنها 14 درصد از 8000 شرکت بررسی شده در جهان، آمادگی کامل برای ورود به هوش مصنوعی را دارند.

یکی از بزرگترین موانعی که سازمان‌ها در تلاش برای همگام شدن با نوآوری هوش مصنوعی با آن روبرو هستند، زیرساخت فعلی آن‌ها است. هوش مصنوعی بار زیرساخت را افزایش می‌دهد، این درحالی است که تنها 17 درصد از سازمان‌ها به شبکه‌هایی انعطاف‌پذیر مجهز هستند و می‌توانند این سطح از پیچیدگی را مدیریت کنند. در محیط رقابتی کنونی، توانایی کارگیری سریع هوش مصنوعی یک مزیت متمایز ایجاد می‌کند. سیسکو در گزارش خود بیان کرد که مقیاس پذیری و انعطاف پذیری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات موجود در سازمان برای استفاده از این مزیت بسیار مهم است زیرا معماری مقیاس پذیر می‌تواند برای تامین تقاضاهای روزافزون رشد کند و به راحتی با تغییرات بدون اختلالات عمده سازگار شود.

بر اساس این نظر سنجی، زیرساخت‌های 54 درصد از پاسخ دهندگان مقیاس پذیری متوسط ​​یا محدود دارند که برای مدیریت برنامه‌های پیچیده هوش مصنوعی باید به‌روزرسانی شوند. 31 درصد نیز اعلام کرده‌اند که زیرساخت آن‌ها بسیار مقیاس پذیر است و 13 درصد دیگر نیز از زیرساخت‌های سازگار برخوردار هستند و می‌توانند به سرعت نیازهای محاسباتی هوش مصنوعی را تامین کنند.

داده‌ها نشان می‌دهند که آمادگی شرکت‌ها برای ورود هوش مصنوعی بسیار پایین است. سیسکو می‌گوید: «این یک مسئله کلیدی است زیرا پیچیدگی یکپارچه‌سازی داده‌های موجود در منابع مختلف و در دسترس قرار دادن آن‌ها برای مفاهیم هوش مصنوعی می‌توانند بر توانایی استفاده از پتانسیل کامل این برنامه‌ها تاثیر بگذارند».

لیز سنتونی (Liz Centoni)، معاون اجرایی سیسکو و مدیر ارشد برنامه‌های کاربردی و مدیر ارشد استراتژی، اظهار داشت: رقابت برای دستیابی به زیرساخت‌های مورد نیاز هوش مصنوعی بین سازمان‌هایی که قصد دارند از برنامه‌ریزی استراتژیک به حالت اجرا برسند، ادامه دارد. برای درک مزایای محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی، شرکت‌ها به راه‌حل‌هایی نیاز دارند که مدل‌ها و زنجیره‌های ابزار هوش مصنوعی عملکرد، امنیت داده‌ها و سیستم‌های حساس آن‌ها را ایمن کنند.»

با رشد سریع تکنولوژی هوش مصنوعی و ورد آن به تمام صنایع سبب شده تا تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های انعطاف پذیر و سازگار، پی ببرند. با این حال، مسیر طولانی پیش روی این شرکت‌ها قرار دارد و از سویی دیگر زمان برای تطبیق با هوش مصنوعی بسیار اندک است. باید دید شرکت‌ها در این زمینه چه راه‌حل‌هایی را پیش خواهند گرفت.

نصب و راه اندازی شبکه را به متخصصان بسپارید!
طبق آمارهای جهانی، نصب و راه‌ اندازی شبکه به صورت استاندارد، هزینه‌های آتی شرکت را 10 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. متخصصان فالنیک آماده‌ی ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های نصب و راه‌اندازی شبکه‌ به صورت حرفه‌ای و استاندارد هستند. همین حالا تماس بگیرید.
خدمات نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتریمشاوره تلفنی

منبع: RCRWireless

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا