به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

پشتیبانی Cisco از شبکه نرم افزار SONiC

تیمی از سه توسعه‌دهنده نرم‌افزار متنوع

سیسکو در همکاری با شبکه‌های آویز، یک پیشنهاد SONiC مطابق با استانداردهای انترپرایز را برای مشتریان بزرگی که علاقه‌مند به پیاده‌سازی سیستم عامل شبکه متن‌باز هستند، ارائه می‌دهد.

در چارچوب این همکاری، روترهای سری 8000 از سیسکو با نرم‌افزار مدیریت SONiC و پشتیبانی شبانه روزی از طریق شبکه‌های آویز در دسترس خواهند بود. جنبه پشتیبانی از این توافق ممکن است بخش مهم‌ترین توافق باشد، زیرا هر دو شرکت تلاش می‌کنند تا اضطراب مشتریان در مورد پشتیبانی از یک سیستم عامل شبکه متن‌باز را برطرف کنند.

اگرچه SONiC (نرم‌افزار برای شبکه‌های متن‌باز در ابر) شروع به جلب توجه برخی از شرکت‌های بزرگ کرده است، اما پیاده‌سازی‌ها در حال حاضر اصولاً در بزرگترین hyperscalerها مشاهده می‌شوند. با اعلام این موضوع، سیسکو و آویز SONiC را برای ارائه‌دهندگان ابر کوچکتر، ارائه‌دهندگان خدمات و شرکت‌های بزرگی که دیتاسنترهای خود را اداره و بهره‌برداری می‌کنند، قابلیت پذیرش بیشتری می‌کنند، گفته می‌شود. (کوین وولن‌وبر، معاون ارشد و مدیر عامل شبکه، مرکز داده و اتصال ارائه‌دهندگان با سیسکو)

شبکه‌های Aviz برای مجموعه SONiC

در زمینه نرم‌افزار، آویز مجموعه نرم‌افزاری به نام Open Networking Enterprise Suite (ONES) ارائه می‌دهد که یک مجموعه نرم‌افزار برای مدیریت شبکه‌های SONiC است. از کنترل‌گر مبتنی بر SONiC خود، ONES پشتیبانی می‌کند و امکان تنظیم و اعتبارسنجی صفر-لمسی (Zero-Touch Provisioning) را فراهم می‌کند. این مجموعه شامل الگوهای تنظیم SONiC برای پیکربندی‌های لیف/اسپاین مراکز داده است و از فناوری‌های شبکه استانداردی مانند EVPN، VxLAN و پروتکل دروازه‌ی مرزی (BGP) پشتیبانی می‌کند.

ONES اطلاعات جامعی از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه را با جمع‌آوری داده‌های تلمتری از سوئیچ‌ها در شبکه جمع‌آوری می‌کند. این مجموعه از سیستم‌عامل‌های شبکه چند فروشنده مانند Nvidia Cumulus Linux، Arista EOS و Cisco NX-OS به همراه سوئیچ‌هایی که از تلمتری استاندارد OpenConfig استفاده می‌کنند پشتیبانی می‌کند.

Enterprise SONiC چیست

SONiC یک سیستم عامل شبکه مبتنی بر لینوکس است که نرم‌افزار شبکه را از سخت‌افزار زیرین جدا کرده و اجازه می‌دهد تا بر روی صدها سوئیچ و ASIC از تعدادی تولید کننده مختلف اجرا شود و همچنین از مجموعه کاملی از ویژگی‌های شبکه مانند BGP، RDMA، QoS و ethernet/IP پشتیبانی کند. تعدادی از اصول اساسی در پس کوالیتی سیستم‌های مبتنی بر SONiC شامل ساده‌سازی، افزایش مقیاس و انعطاف‌پذیری در محیط‌های شبکه ابری و لبه است.

مایکروسافت SONiC را توسعه داد و سپس آن را به صورت متن‌باز منتشر کرد و در سال 2022، مایکروسافت این پروژه را به بنیاد لینوکس و جامعه بزرگ توسعه‌دهندگانش واگذار کرد. جامعه تولیدکنندگانی که SONiC را پشتیبانی می‌کنند، در حال رشد است و شامل Dell، آریستا، نوکیا، علی‌بابا، کامکست، سیسکو، برودکام، انویدیا، VMware و … است. این همچنین با سایر پروژه‌های متن‌باز ادغام شده است، از جمله Kubernetes و Ansible، و توسط ورایزن، آمازون و نتفلیکس و بقیه کمپانی‌ها برای توسعه خدمات ابری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب و راه اندازی شبکه را به متخصصان بسپارید!
طبق آمار نصب و راه‌ اندازی شبکه به صورت استاندارد، هزینه‌های آتی شرکت را 10 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. متخصصان فالنیک آماده‌ی ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های نصب و راه‌اندازی شبکه‌ به صورت حرفه‌ای و استاندارد هستند. همین حالا تماس بگیرید.
خدمات نصب و راه اندازی شبکهمشاوره تلفنی

منبع: NETWORKWORLD

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا