به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

افزایش پنج برابری فروش سرورهای هوش مصنوعی تا 2027

بازار سرور Ai

با استفاده روز افزون از هوش مصنوعی، تقاضا برای سرورها و ماشین‌های هوش مصنوعی نیز افزایش یافته‌است. به گفته لیو یانگوی (Liu Yangwei) رئیس کمپانی Foxconn بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات تولید لوازم الکترونیکی (EMS)، سرورهای AI به سرعت در حال توسعه و رشد هستند. وی پیش‌بینی می‌کند فروش سرورهای هوش مصنوعی در سال 2027 به 150 میلیارد دلار خواهد رسید.

سرورهای هوش مصنوعی محصول به نسبت جدیدی هستند که از پردازنده‌های گرافیکی محاسباتی یا پردازنده‌های تخصصی مجهز به حافظه سریع استفاده می‌کنند. این موضوع سبب بالا رفتن قیمت آن نسبت به سرورهای معمولی شده‌است. به گزارش Commercial، لیو یانگوی در مصاحبه‌ای با تحلیلگران و سرمایه گذاران گفت: «استفاده از برنامه‌های مختلف هوش مصنوعی مولد، تقاضا برای چنین ماشین‌هایی را به سرعت بالا می‌برد که در نتیجه فروش سرورهای هوش مصنوعی از 30 میلیارد دلار در سال 2023 به 150 میلیارد دلار تا سال 2027 خواهد رسید.»

به گفته IDC، این رقم در سال 2027 بیش‌تر خواهد بود. این مرجع تحلیل بازار پیش‌بینی می‌کند فروش سرورهای هوش مصنوعی در سال 2027 به 186 میلیارد دلار خواهد رسید. اگر تخمین‌های رئیس کمپانی فاکسکان درست باشد، میزان فروش سرورهای هوش مصنوعی با فروش سرورهای معمولی در چهار سال آینده برابر خواهد شد. این افزایش چهار برابری تنها در چهار سال نشان دهنده تقاضای رو به افزاریش استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف از جمله کمپانی فاکسکان است.

به گفته فاکسکان، ارائه دهندگان خدمات ابری (CSP) بیش‌ترین متقاضیان سرورهای AI را تشکیل می‌دهند. غول‌های ابری نظیر خدمات وب آمازون، گوگل و مایکروسافت آژور پیوسته به دنبال سرورهای پیشرفته برای ارتقای خدمات خود و پاسخگویی به نیازهای رو به رشد هوش مصنوعی مشتریان هستند.

رئیس فاکسکان افزود این شرکت بیش از 70 درصد از سهم بازار ماژول‌ها و بردهای پردازشگر گرافیکی صنعت سرورهای هوش مصنوعی را در اختیار دارد. این کمپانی تایوانی یکی از بزرگترین کارفرمایان در سراسر جهان از جمله است که خدمات بومی سازی شده را به مشتریانی مانند AWS، گوگل و مایکروسافت ارائه می‌دهد.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

منبع: ANANDTECH

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا