به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

مزيت‌های سیستم‌های کامل اچ پی

مزيت‌های سیستم‌های کامل اچ پی

آیا تا به حال با سیستم های کامل HP کار کرده اید؟
به نظر شما این سیستم ها با دستگاه هایی که در ایران مونتاژ می شود چه تفاوت هایی دارد و اختلاف قیمت این دستگاه ها ناشی از چه عواملی است؟

از معایب دستگاه‌هایی که در ایران مونتاژ می‌شوند، پایین بودن کیفیت قطعات استفاده شده در این دستگاه ها است. قابل توجه است که عمده شرکت‌های بزرگ قطعه ساز در دنیا مانند: IBM ,INTEL ,ASUS … محصولات خود را از لحاظ کیفیت در چند درجه تولید می‌کنند.

اصولا هر محصول در سه رده A ,B ,C تولید می‎شوند که محصولات رده A پس از تولید به کارخانه‌های بزرگ تحویل می شود که اکثر این قطعات به سفارش کارخانه خریدار و با آرم تجاری کارخانه خریدار در کارخانه تولید کننده ساخته می شود. رده B نیز در بازار کشورهای توسعه یافته به فروش می رسد و محصولات رده C برای فروش به کشورهای جهان سوم فرستاده می شود که در ایران به دلیل نبود نظارت کافی بر واردات و قیمت پایین محصولات رده C و سود تحریک کننده این قطعات باعث شده که بازار ایران یکی از مصرف کنندگان اين قطعات بی کیفیت باشد.

نکته بعدی که باعث افت کیفیت سیستم های مونتاژ شده در ایران می شود انتخاب نامناسب قطعات و هماهنگ نبودن و ناسازگار بودن بعضی از قطعات موجود در یک سیستم است. البتّه برای رفع این مشکل کارخانجات بزرگ برای مونتاژ دستگاه ها ازتسترهای مخصوصی استفاده می کنند و اغلب قطعات موجود در کامپیوترهای تولیدی این شرکت ها بالاترین هماهنگی را با هم دارند و این امر باعث افزایش چشم گیر سرعت و طول عمر این کامپیوترها می شود.

یکی دیگر از نقاط منفی موجود در دستگاه های مونتاژ شده در ایران مونتاژ غیر اصولی می باشد. یکی از عللی که باعث افزایش کیفیت دستگاه های کمپانی های بزرگ شده است مونتاژ دستگاه توسط رباط قابل برنامه ریزی وحرفه ای و تست کیفی کامل دستگاه پس از پایان مونتاژ است. اما مهّم ترین ضعف دستگاه های موجود در ایران سیستم عامل های این دستگاه هاست.

صد در صد سیستم عامل های موجود در ایران غیراصلی هستند که به صورت غیر قانونی تکثیر (كپی) می شوند که این سیستم عامل ها اکثراً پس از چهار ماه کار کرد دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارند. اما در سیستم های کامل کمپانی اچ پی، سیستم عامل های اصلی نصب شده است که این امر باعث می شود که ویندوز عمر بیشتری داشته باشد و در صورت ایجاد مشکل در این دستگاه ها با اتصال به اینترنت و مراجعه به سایت مایکروسافت به صورت خود کار مشکل را رفع می کند. مزیت دیگر ویندوز های اصلی نسبت به ویندوز های کپی شده عدم مشکل در نصب برنامه های جدید و به روز کردن ویندوز می باشد.

در پايان با توجّه به نکات بالا آیا اختلاف قیمت سیستم های کامل با سیستم های مونتاژ شده در ایران قابل توجیه نيست؟

 

مشاوره و خرید لپ تاپ hp در فالنیک
اگر بدنبال لپ‌تاپی با قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره در محیط کار و منزل هستید؛ این سری از لپ‌تاپ های اچ پی بهترین گزینه برای شما هستند. برای آشنایی با انواع لپ‌تاپ‌های اچ پی و یا دریافت مشاوره و خرید روی دکمه زیر کلیک کنید.
خرید لپ تاپ hp

 

post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا