به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

تاریخچه ماشین حساب اچ پی از گذشته تا به امروز

تاریخچه ماشین حساب اچ پی

در این دنیای پر هیاهو و پر سرعت، همه مردم برای سرعت بخشیدن به کارهای روزمره و آسودگی خاطر خود، به یک ماشین حساب احتیاج دارند. کمپانی اچ پی نیز یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه تولید ماشین حساب‌های متوسط و مهندسی قدم بسیار بزرگی را برداشته است.

اچ پی در حدود 50 سال پیش، در سال 1968، به عنوان پیشگام در صنعت و فناوری، اولین کامپیوتر شخصی تاریخ را که به عنوان یک ماشین حساب مهندسی رومیزی شناخته می‌شد، در بازار معرفی کرد. این ماشین حساب با نام  HP 9100A داده‌های خود را روی کارت مغناطیسی ذخیره می‌کرد و توانایی حل فرمول‌های مهندسی و ریاضی را با سرعتی 10 برابر در مقابل رقبای خود دارد.

تاریخچه ماشین حساب اچ پی

اچ پی با قدرت بسیار زیادی که در زمینه الکترونیک به دست آورده بود، و پس از موفقیت و گسترش اولین کامپیوتر شخصی، تصمیم گرفت در حوزه کسب و کار فعالیت های خود را دوچندان کند. اچ پی با تجربه بالایی که در صنعت محصولات کامپیوتری پیدا کرده بود، در حدود سال 1972 توانست اولین ماشین حساب دستی جهان را با نام HP-35 به بازار عرضه کند.

تاریخچه ماشین حساب اچ پی

گفتنیست این محصول انقلاب بزرگی در بازار الکترونیک ایجاد کرد و رسانه‌ی فوربز به‌ سرعت این محصول را در لیست انقلابی‌ترین محصولات کل تاریخ جای داد.

پس از دو سال، در سال 1974، اچ پی نسخه پیشرفته‌تر و قابل برنامه ریزی این ماشین حساب دستی را با نام HP 65 به بازار عرضه کرد.

تاریخچه ماشین حساب اچ پی

تاریخچه ماشین حساب اچ پی

جالب است بدانید، ماشین حساب اچ پی مدل 65، قادر بود تا 100 دستورالعمل را اجرا کند.

در سال 1977 اچ پی با پیش زمینه‌ای که از تولید ماشین حساب‌های خود به دست آورده بود، توانست محصول ترکیبی ساعت مچی، ماشین حساب و تقویم شخصی مچی را با نام HP 01 تولید کند.

تاریخچه ماشین حساب اچ پی

حال اچ پی با در دست داشتن بخش مهمی از دنیای فناوری و الکترونیک، پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته تا به امروز ماشین حساب‌های پیشرفته و مهندسی زیادی را تولید کند. یکی از این ماشین حساب‌ها که هم اکنون طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و همچنین در فروشگاه فالنیک نیز موجود است، +HP 300s نام دارد.

ماشین حساب مهندسی  اچ پی +HP 300s کار را برای مهندسین و تمامی دانشجویان آسان کرده است، چرا که به وسیله آن می‌توان مشکل‌ترین مباحث مهندسی را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین ضریب دقت، انجام داد. از ماشین حساب +HP 300s در مواردی چون، علوم کامپیوتر؛ نقشه‌برداری، مثلثات، آمار، هندسه، زیست شناسی، علم شیمی، فیزیک و … استفاده می‌شود.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا