به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کامپیوتر و لپ تاپ

راهنمای برگزاری وبینار

نکات مهم در انتخاب نرم افزار وبینار مناسب

یادگیری از راه دور مستلزم استفاده از تکنولوژی هایی است که به افراد در تمامی سنین این امکان را می‌دهد که آموزش را از هر نقطه ای در دنیا ادامه دهند. نرم افزار وبینار برای برقراری ارتباط بین یک ارایه دهنده و تعداد زیادی مخاطب استفاده می‌شود. قبل از انتخاب ابزار وبینار باید مطمئن باشید که ابزار انتخابی شما توانایی مدیریت و کنترل ابعاد کنفرانس های شما را داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بخوانید وبینار و نرم افزار وبینار چیست، چه نکات مهمی در انتخاب نرم افزار وبینار مناسب باید مورد توجه قرار گیرند، ابزار لازم برای برگزاری وبینار چیست؛ ابزار لازم برای شرکت کنندگان در وبینار چیست. در نهایت ده نرم افزار برتر وبینار را هم معرفی و مقایسه می‌کنیم.

برای خرید سیستمی که مناسب اجرای وبینار باشد، روی لینک خرید آل این وان یا قیمت لپ تاپ بزنید.

مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی)
مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی) فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند. با شماره 02154591924 تماس بگیرید تا از خدمات فالنیک در زمینه مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی، نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری استفاده کنید.
دریافت مشاوره طراحی شبکه

وبینار چیست؟

سمینارهای مجازی را وبینار می‌گویند و در وبینار، بین ارایه دهنده و حضار، تعامل وجود دارد. حاضرین در وبینار از اقشار مختلفی هستند: از کارمندان گرفته تا گفتگوها و گردهمایی های بزرگ. هدف از ارایه وبینار عبارتند از: آموزش، ارایه برای فروش محصول و خدمات، ارایه نکات کاربردی و معرفی محصول. به دلیل ماهیت وبینار، مخاطبین متنوع و فراوانی خواهید داشت که از آن به عنوان ابزاری برای افزایش فروش می‌توانید استفاده کنید.

کاربرد وبینار در بازاریابی و فروش، آموزش، برگزاری جلسات، مشعوف کردن مشتری و برندینگ است.

10 نکته برای برگزاری وبینار

برگزاری وبینار به اجرای تیاتر شبیه است و باید بسیار دقیق و حساب شده کار کنید تا بدون مشکل اجرا شود. برای برگزاری وبینار مراحلی را باید در نظر بگیرید و هر کدام را به بهترین شکل اجرا کنید:

  1. پلتفرم مناسب برای برگزاری وبینار چیست و چه ابزاری لازم است؟ (در ادامه به این مورد مفصل پراخته شده است)
  2. چگونه رویداد و وبینار را معرفی کنم و شرکت کنندگان بتوانند ثبت نام کنند؟ لندینگ پیچ مناسب تهیه کنید و به پلتفرم وبینار لینک دهید.
  3. چه زمانی برای برگزاری وبینار مناسب است؟ (این زمان بستگی به حضار و مکان برگزاری دارد – بررسی کنید چه روزی از هفته برای شما بهتر است و چه شهر و مکانی مناسب برگزاری است)
  4. چگونه وبینار را تبلیغ کنم؟
  5. چه محتوایی را به اشتراک گذارم؟
  6. ارایه خود را سازماندهی کنید و اسلاید برای ارایه خود تهیه کنید. نسیم ساعت یک سره حرف زدن کار سختی است.. اسلایدها باعث می‌شوند رشته کلام از دستتان خارج نشود و نکات را فراموش نکنید. همچنین شرکت کنندگان بیشتر به شما توجه خواهند کرد  همراه شما هستند.
  7. هنگام ارایه یادتان باشد دکمه رکورد را بزنید.
  8. هشتک داشته باشید تا در شبکه های اجتماعی شانس بیشتری داشته باشید.
  9. برای اجرای وبینار حداقل سه نفر لازم است (البته این کاملا بستگی به بزرگی وبینار شما دارد): یک نفر ارایه دهنده، یک نفر که در چت باکس به سوالات پاسخ می‌دهد و یک نفر در شبکه های اجتماعی فعال است.
  10. درصدی تخفیف برای انواع مشتریان، مشتریان قدیمی – وفادار – جدید) تعیین کنید.
واحد خدمات لپ تاپ، کامپیوتر و بورد فالنیک
تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد (Board) و تعویض انواع پورت (Port) و چیپست (Chipset) خود را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته، به فالنیک بسپارید. برای ثبت تیکت تعمیر، کلیک کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ

ابزار لازم برای برگزاری وبینار چیست؟

برای برگزاری وبینار یه موارد زیر نیاز داریم:

  1. اینترنت مهمترین جز در برگزاری وبینار است. با سرویس های سنجش سرعت می‌توانید سرعت آپلود و دانلود خود را بسنجید. پایداری اینترنت هم مورد مهمی است که باید توجه کنید اینترنتی که قطع و وصلی زیاد دارد، کاربر شما را خسته می‌کند. سرعت لازم برای اینترنت با توجه به کاربری شما فرق می‌کند اگر فقط به آپلود یک فایل ختم می‌شود سرعت نیم گیگ هم کفایت می‌کند اما برای پخش ویدئو و تصویر نیاز به سرعت بالاتر و حتی 5 مگ هم دارید.
  2. دستگاهی که از اینترنت بتواند استفاده کند مثل لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت 
  3. دوربین و میکروفون: این دستگاه ها اصولا به دوربین و میکروفون دسترسی دارند (به جز PC که باید از وب کم استفاده کنیم)
  4. نرم افزار برگزاری وبینار
  5. سرور، که البته بستگی به تعداد شرکت کنندگان دارد و در تعداد کم ممکن است نیازی به آن پیدا نکنید و یا اجاره سرور بتواند کار شما را راه بیندازد.

برخی شرکت ها اجاره سرور و فروش نرم افزار وبینار را در کنار هم می‌توانند در اختیارتان قرار دهند. برای استفاده از سرویس ارائه وبینار باید به سایت‌هایی که به ازای پرداخت هزینه می‌توانید از سرورهایشان برای برگزاری وبینار و کلاس آنلاین استفاده کنید، مراجعه کنید.

ابزار لازم برای شرکت کنندگان در وبینار چیست؟

با استفاده از دستگاه متصل به اینترنت پرسرعت خواهید توانست در وبینارها شرکت کنید. توجه داشته باشید که اسپیکر یا هدفون این دستگاه ها فعال باشد.

به عنوان شرکت کننده در وبینار شما هم می‌توانید با سرویس های سنجش سرعت، سرعت آپلود و دانلود خود را بسنجید. پایداری اینترنت را هم در نظر بگیرید تا خسته نشوید و از وبینار استفاده لازم را ببرید.

به طور کلی با مرورگر می‌توانید از وبینار استفاده کنید اما اگر برگزار کننده وبینار از پلتفرم و یا نرم افزار خاصی استفاده می‌کند باید آن را نصب کنید. مزیت استفاده از نرم افزار وبینار این است که بیرون پرت شدن و قطع و وصلی و مشکلات فنی کمتری خواهید داشت.

نرم افزار وبینار چیست؟

نرم افزار وبینار به کمک ارایه کنندگان می‌آید تا حاضرین در وبینار تجربه خوشایندتری داشته باشند و وبینار در خاطرشان بماند. ابزار وبینار شبیه به نرم افزار وب کنفرانس و کنفرانس صوتی است.

بیایید قابلیت های وبینار را جمع بندی کنیم:

• حضور چند ارایه دهنده برای صدها و یا هزاران فرد حاضر در جلسه وبینار زنده
• قابلیت ضبط و ذخیره جلسه وبینار
• امکان ارایه ارایه ها و ویدئوها به صورت گسترده
• امکان پیگیری کارایی و تحلیل حاضرین

بسیاری از نرم افزارهای وبینار قابلیت ضبط وبینار دارند اما برخی ابزارها با این قابلیت، دارای پلتفرم ویدئو هاستینگ به صورت تعبیه شده هستند تا ویدئوها را آپلود کنید. اگر هم به صورت تعبیه شده نداشته باشند می‌توانند با چنین نرم افزاری یکپارچه شوند.

خرید all in one با بهترین قیمت و گارانتی معتبر در فالنیک
خرید all in one در فالنیک با گارانتی معتبر 18 ماهه، خدمات پس از فروش و مشاوره تخصصی رایگان همراه است. برای اطلاع از قیمت آل این وان و خرید آل این وان می توانید با شماره 02154591980 تماس بگیرید.
خرید all in one

مقایسه وبینار و ویدئو کنفرانس

در کنار نرم افزار وبینار چه سرویس ها و نرم افزارهایی لازم است؟ نرم افزار وبینار شبیه به نرم افزار ویدئو کنفرانس است و هر دو از طریق اینترنت ارتباط تصویری برقرار می‌کنند. اما نرم افزار ویدئو کنفرانس برای گروه های کوچکتر کاربرد دارد ولی نرم افزار وبینار قابلیت های بیشتری دارد و برای هزاران شرکت کننده قابل استفاده است.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار وبینار مناسب

وبینار با هدف آموزش، تجارت، و بحت و تبادل نظر استفاده می‌شود. کنفرانسی با 100 تماشاچی پهنای باند کمتری نسبت به کنفرانسی با ده هزار تماشاچی نیاز دارد. پس بر اساس نیازتان هزینه کنید نه بیشتر. وبینار مانند جلسه چند نفره نیست و باید به تعداد افراد شرکت کننده توجه کنید.

اگر در طول وبینار لازم است با شرکت کنندگان ارتباط برقرار کنید مثلا با پرسشنامه یا نظرسنجی یا رای گیری، باید ابزار وبیناری را انتخاب کنید که چنین قابلیت‌هایی را در اختیارتان بگذارد.

وبینارهایی که برای بازاریابی یا فروش استفاده می‌شود، شرکت کنندگان در آن باید درباره محصول شما و برند شرکتتان  اطلاعات کاملی دریافت کنند.

در وبینارهایی که برای آموزش برگزار می‌شوند، دانش آموزان باید در محیط یادگیری فیس تو فیس (رو در رو) قرار گیرند تا بهترین درک را از محتوا داشته باشند.

پس قبل از خرید نرم افزار وبینار باید ویژگی‌های آن را بررسی کنید و سپس انتخاب کنید. اگر ویژگی خاصی در وبینار احتیاج دارید باید ابزاری را انتخاب کنید که این قابلیت را برایتان فراهم کند. مثلا ممکن است به پاسخ شرکت کنندگان احتیاج داشته باشید پس ابزاری با این قابلیت را باید تهیه کنید. یا ممکن است در طول وبینار به صفحه نمایش نیاز داشته باشید و یا باید فرد دیگری از راه دور برای ارایه محتوا به وبینار ملحق شود.

شما می‌توانید محتوای وبینار را ضبط کنید حالا یا برای استفاده‌های بعدی یا برای انتشار در فضای مجازی. پس ابزار وبیناری را انتخاب کنید که قابلیت ضبط داشته باشد.

نکته مهم این است که هر نرم افزاری انتخاب کردید باید بر روی کار با آن و ابزارهایش تسلط کافی داشته باشید تا وبینار با کیفیت و مفیدی ارایه دهید.

پیشنهاد مطالعه

انواع نسخه های نرم افزار وبینار

به طور کلی 5 نسخه متفاوت از انواع نسخه های نرم افزار وبینار وجود دارد که بر اساس نیاز خودتان از بین آنها انتخاب می‌کنید. در ادامه به معرفی انواع نسخه های نرم افزار وبینار می‌پردازیم:

  1. نرم افزار وبینار نسخه تجاری: با هدف تجاری، تهیه شده و خودشان یا لایسنس شان به فروش می‌رسد.
  2. نرم افزار وبینار نسخه رایگان: به صورت رایگان، اکانت ایجاد کنید و وبینارتان را برگزار کنید.
  3. نرم افزار وبینار نسخه تریال: در نسخه تریال یا Freemuim به مدت محدود می‌توانید از ویژگی های بیسیک نرم افزار وبینار به صورت رایگان استفاده کنید.
  4. نرم افزار وبینار نسخه متن باز: با صرف هزینه مناسب، امکان برگزاری رویدادهای آموزش مجازی و همکاری همکاران فراهم می‌شود و شخصی سازی آموزش را فراهم می‌کند.
  5. نرم افزار وبینار نسخه مبتنی بر کلود: کنترل هزینه، انعطاف پذیری و کنترل کیفیت از ویژگی‌های نسخه کبتنی بر فضای ابری نرم افزار وبینار است.

معرفی و مقایسه 10 نرم افزار برتر وبینار

جلسات آنلاین و وب کنفرانس به سرعت در حال رشد است. ارتباط از راه دور با مشتریان از نیازهای کسب‌وکارهای امروزی شده و از طرفی به دلیل شیوع کرونا و به وجود آمدن محدودیت‌ها بیشتر به چنین تکنولوژی‌هایی نیاز داریم. در ادامه به معرفی ده نرم افزار برتر وبینار از نظر G2 می‌پردازیم.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
 ده نرم افزار برتر وبینار از نظر G2

1. نرم افزار Zoho Meeting

Zoho Meeting هم برای مدیریت جلسات آنلاین و هم برگزاری وبینار استفاده می‌شود. آسان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزار وب کنفرانس است که امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش، صدا و تصویر را در کنفرانس فراهم می‌کند. این نرم افزار هم برای یک کاربر و هم برای سازمان‌های بزرگ و کوچک در دسترس است و روش سریع و راحتی و در عین حال امنی برای جلسات آنلاین، ارایه محصول و وبینار (کاری و آموزشی) است. تمام این ویژگی‌ها از طریق مرورگر در دسترس شماست. این مرورگر روی هر سیستم عاملی می‌تواند باشد.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار Zoho Meeting در وبینار

ویژگی مهم دیگر Zoho Meeting این است که با Zoho CRM کاملا یکپارچه است در نتیجه امکان زمانبندی، دعوت و برگزاری میتینگ را دارید. همچنین دیدن گزارش ها و ضبط و رکورد از طریق اکانت Zoho CRM برایتان مهیا است.

2. نرم افزار GoToWebinar

بسیاری مشتریان در زمینه وبینار، به نرم افزار GoToWebinar اطمینان زیادی دارند و این راهکار در مقایسه با راهکارهای دیگر اقبال بیشتری داشته است به طوری که سالیانه میلیون ها وبینار تحت راهکار GoToWebinar در دنیا برگزار می‌شود.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار GoToWebinar در وبینار

شما از این نرم افزار چه برای مارکتینگ و آموزش استفاده کنید چه به منظور ارتباطات سازمانی، می‌توانید اطمینان کامل به آن داشته باشید و به سادگی هم از آن استفاده کنید. یکپارچکی و تحلیل و آنالیز برای جلسات و وبینارها از ویژگی های دیگر GoToWebinar است.

3. نرم افزار Adobe Connect

امن ترین وب کنفرانس که می‌توانید به آن اعتماد و تکیه کنید، نرم افزار Adobe Connect است که توسعه پذیری و انعطاف پذیری بسیار عالی برایتان فراهم می‌کند. بسیاری از صنایع که کارهای مهم و حساس و به اصطلاح Mission Critical دارند، از راهکار امنیت چند لایه Adobe Connect استفاده می‌کنند.

قابلیت شخصی سازی هم در Adobe Connect قابل توجه است و در جلسات آنلاین و مجازی و وبینارها می‌توانید طراحی و دیزاین خودتان را داشته باشید.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار Adobe Connect در وبینار

میزان مشارکت حاضرین را نسبت به دیگر ابزارها بسیار بهتر می‌سنجد و امکان برگزاری نظرسنجی و آزمون چت و گفتگو را فراهم می‌کند.

در یک کلام، ثبات و امنیت و قدرت و سهولت استفاده از Adobe Connect آن را به عنوان یکی از نرم افزارهای برتر در زمینه برگزاری وبینار و جلسه آنلاین و مجازی، به خصوص در ایران مطرح می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

4. نرم افزار ON24

ON24 چگونگی ارتباط بین حاضرین با سازمان ها و شرکت ها را متحول کرده و وبینارهایی که حجم زیادی دیتا دارد و در اصلاح data-rich نامیده می‌شوند، به راحتی با ON24 قابل اجرا است. در ON24 تجربه کاربری خوبی در زمینه محتوا و کانتنت فراهم می‌کند در نتیجه افراد در سطوح مختلف می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و تصمیمات هوشمندانه تری به خصوص در زمینه کسب‌وکار بگیرند.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار ON24 در وبینار

5. نرم افزار Zoom Video Webinar

برگزاری راحت وبینارها از ویژگی Zoom Video Webinar است. بیش از 100 اتصال ویدئویی تعاملی با حاضرین نامحدود برای رویدادهای مجازی زنده و لایو، فراهم می‌کند.

شرکت کنندگان در جلسه و وبینار، می‌توانند از سرتاسر دنیا از Zoom Video Webinar استفاده کرده و به وبینار و جلسه آنلاین وصل شوند.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار Zoom Video Webinar در وبینار

6. نرم افزار BigMarker

BigMarker پلتفرم شکاره یک در زمینه اتوماسیون، بازاریابی و هاستینگ است. شرکت ها و دانشگاه ها با استفاده از BigMarker می‌توانند وبینارها، ارایه های آنلاین، آموزش و رویداد برگزار کنند. BigMarker با API تعاملات ویدئویی قدرتمند، یکپارچه است و در زمینه بازاریابی، فروش و آموزش کاربرد دارد.

BigMarker در سال 2010 تاسیس شد و تاکنون در سراسر دنیا، هزاران رویداد برای شرکت‌ها و سازمان‌ها برگزار کرده است.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار BigMarker در وبینار

7. نرم افزار Cisco Webex Events

Cisco Webex Events، برگزاری رویدادهای تحت وب را با حضور تعداد زیاد شرکت‌کنندگان، در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند. به راحتی و با هزینه مناسب با حاضرین در داخل و خارج سازمان و شرکتتان ارتباط برقرار می‌کنید. در عین حال رویدادها و وبینارهایتان را موثرتر برگزار خواهید کرد و نتایج را بهتر پیگیری می‌کنید. از طرفی تمنیت و ارتقاپذیری در رویدادهای آنلاین از ویژگی های Cisco Webex Events است.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار Cisco Webex Events در وبینار

8. نرم افزار Livestorm

Livestorm راهکار میتینگ و وبینار برای کسانی است که آموزش، دمو و دوره‌های آنلاین و همپنین جلسات آنلاین دارند. در مرورگر به صورت بلادرنگ و بدون نیاز به دانولد با آن کار کنید و وبینار را بدون قطعی برگزار کنید.

شرکت ها با هر سایز و اندازه‌ای، از استارتاپ ها گرفته تا سازمان های بزرگ، وبینار و میتینگ خود را با Livestorm برگزار می‌کنند. Livestorm روی هر دسکتاپ و موبایلی اجرا می‌شود و مواردی مانند استریم ویدئو با کیفیت اچ دی و بلادرنگ، اشتراک گذاری اسکرین و پلی مجدد ویدئو را فراهم می‌کند. همچنین ابزار آنالیز هم در اختیارتان قرار می‌دهد و با CRM و ابزارهای مارکتینگ یکپارچه است.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار Livestorm در وبینار

9. نرم افزار RingCentral Meeting

RingCentral Meeting سرویس کلود ویدئو کنفرانس است که با کنفرانس ویدئویی HD و وب میتینگ، یکی شده و به عنوان سرویس ابری رایگان ارایه می‌شود.  اشتراک گذاری تحت وب و ویدئوی کنفرانس در تکمیل راهکار ارتباطی بیزنس شما تاثیرگذار است و با برگزاری جلسات رو در رو اما به صورت مجازی در هر کجا و هر زمان و با هر فردی، مقدمات رشد کسب‌وکارتان را فراهم می‌کنید.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار RingCentral Meeting در وبینار

RingCentral Meeting ویژگی‌های زیر را دارد:

  • HD Video Conferencing
  • Audio dial-in access
  • Screen-sharing: desktop, documents, applications, dual-monitor screen share
  • Multi-point video conferencing
  • Video gallery can see up to 25 video streams at once
  • Spotlight speaker
  • Schedule meetings for another host
  • Integrated chat
  • VoIP calling, Phone call-in
  • Call Me and Call Out
  • Drawing tools: markup or draw on shared documents and applications
  • Calendar integration: Schedule meetings using iCal, Google or Outlook
  • Compatible with Windows, Mac OS, iOS and Android
  • Meeting bridge can go up to 24 hours

10. نرم افزار BlueJeans Events

BlueJeans Events امکان برگزاری رویداد با 100 ارایه دهنده و پانزده هزار شرکت کننده را فراهم می‌کند. با ارایه ویدئوی تعاملی 360 درجه، رویدادهای سنتی را متحول کرده و کاربران نیازی به دانلود چیزی ندارند. BlueJeans Events اولین تکنولوژی ویدئویی است که ویژگی “بالا بردن دست” را دارد.

معرفی و مقایسه ده نرم افزار برتر وبینار
نرم افزار BlueJeans Events در وبینار

 

خرید سرور با بهترین قیمت و گارانتی طلایی فالنیک
فالنیک با دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، خرید سرور را با گارانتی طلایی، سرویس دوره ای و مشاوره خرید رایگان ارائه می‌کند. شماره تماس مشاوره و اطلاع از قیمت سرور: 02154591914
خرید سرور
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا